Rollspel iFokus

Rollspel

Etikettoff-topic
Läst 872 ggr
Hoseok
0

När började du med rollspel?

När började du med forumsrollspel? Vad var det som fick dig att fastna? Vad för slags Rollspel har du hållit på med genom tiderna? På vilket sätt upplever du att du själv utvecklats?

Hoseok
0

Jag började med Rollspel på msn groups när jag var runt 9-10 år. MSN groups var sveriges största plattform för forumsrollspel på den tiden, det var superaktivt och det fanns så mycket olika forum! Jag rollspelade allt från djur till kärlek till allt möjligt. 

Sen dog msn groups sakta men säkert ut, och jag tog ett stooort avbrott. Hittade till reando.com och lite andra rollspelshemsidor men det förstnämnda var väl det jag fastnade för. Sen har jag hängt där i några år.

Det är klart jag utvecklats på 10-12 år, haha. Förut rollade jag ju mycket djur och fantasy. Det är inte så mycket sådant längre.

Rebexi
0

Jag började rollspela med min kusin när jag gick i gymnasiet, vi skrev i ett vanligt skrivblock (som sedan blev flera skrivblock som finns gömda någonstans hos nån av oss). Oftast har det varit Rollspel i Harry Potter världen men en gång skrev vi och postade brev till varandra som om vi var två systrar i 1800-talets England, antar att det räknas som Rollspel. Har också provat lite på forum men det var inte så aktivt.

Kommer ihåg att min kusin satt och pekade ut massa stavfel som jag brukade göra, förhoppningsvis har jag blivit lite bättre på det :)

Ulvtand
0

Jag började spela när jag gick i högstadiet och är fortfarande aktiv. Detta var för 30 år sedan. 😃

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
0

Jag själv har inte rollat i mer än ett par veckor! Har alltid varit intresserad av det men inte riktigt vetat hur man kommer igång. Nu håller jag mycket till på RolePlay.me och rollar tillsammans med folk från hela världen 😃🌺

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Ily143]
0

Jag började nog rolla när jag var runt 11-12 tror jag, det var då rolla.se fanns om jag minns rätt att det hette så. Blev så ledsen när dom la ner sidan men då gick det över till att rolla på stallet.se haha  då dom öppnade sånt där istället. Nu är det väldigt många år sedan jag rollade men åh va kul jag tyckte det var :)

JoannaLi
0

Jag började nog rolla när jag var typ 8-9, på stallet.se. När de senare öppnade rolla.se så var jag instantly hooked, och älskade det av hela mitt hjärta, och när den stängdes ner så kom jag aldrig riktigt igång igen. Rollade väl relativt aktivt fram till högstadiet, men sedan hittade jag inga motrollare som i alla fall hyfsat passade in på mina "krav", så de senaste fyra åren har det stått i princip still, i alla fall de två sista, då har det varit helt slut. 

Jag saknar det dock, och funderar lite grann på om jag borde försöka hitta mig en plats som passar mig igen.