Person sökes till Fantasyroll!
Vart jag vill rolla: Tråd här allra helst men PM och mail går också bra.
Hur många jag söker: En person.
Vilken genre vill jag rolla: Fantasy/övernaturligt. Harry Potter, Sagan om ringen, Game of Thrones liknande roll(bara några exempel ^^)
Övrigt jag vill tillägga: Du ska vara aktiv så det inte tar dagar att komma vidare. Du behöver inte vara speciellt erfaren då jag själv är nybörjare. Du ska också ha karaktärer färdiga 🙂
Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag tycker det skulle vara roligt att rolla lite i Harry Potter världen :)
denna tråd kommer jag att följa med spänning
Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. 
Medarbetare för Rollspel, Science Fiction
#1 Har ingen karaktär för just Harry Potter men kan skapa en ! Återkommer 😉
Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
#3 Okej :) Men om du vill kan vi rollspela i en annan värld, jag tycker bara att det underlättar att rolla fantasy när jag vet "reglerna" för världen, eller vad man nu säger.
#4 Förstår dig men jag själv är inte helt hemma på reglerna i den världen haha! Var bara ett exempel men ja är absolut på ett Harry Potter-roll så länge du inte har något emot att jag kan göra lite fel 😊
#5 Nä, det gör inget alls :) Jag tycker det blir bäst flow när man bara går efter vad den andra skrev som sanning, som med inprovisation, annars kan du alltid fråga om det är nått speciellt du undrar över :)
#7 Yey! Jag kan rolla som Roxanne O’Malley, (Hon är den ända av mina som fortfarande går i skolan). Hon kan vara ett på äldre än vad som står i beskrivningen, då går de i samma årskurs (hon är en Hufflepuff).
Hon är den första i min karaktärstråd :)
Vad ska vi ha för story? Ska det utspela sig på Hogwarts eller någon annanstans?
Läste om henne, toppen ! :D
Jag vet inte riktigt.. Nyss vaknat så jag känner mig lite hjärndöd för tillfället haha! Har du någon idé? Jag tkr att basen ska vara Hogwarts ! :)
Nu spånar jag på lite ideer, jag är dock van med att inte ha det så planerat utan bestämma lite hur det ska börja och improvisera från det.
De spelar ju båda Quidditch, så det kan ju finnas lite rivalitet mellan dem. Jag läste att Stella ibland "hamnar i knipa", rollspelet skulle ju kunna börja med att de träffas under strafftjänstgöring, Roxanne brukar ofta kunna hamna där för att hon har gett sig in i nått slagsmål eller liknande.
Jag kommer snart att vara borta från typ fredag till den 4e, så det är kanske ingen ide att börja förrän efter det?
Ja men den idéen låter bra ! 🙂
Nä, vi kan avvakta med att börja. Tycker också vi ska improvisera mycket men det är bra att iaf göra upp vissa saker 😃