Rollspel sökes!
Är rollspelssugen och vill starta igång något. Jag är öppen för det mesta och bollar gärna idéer. Kärlek fantasy, postapicalyptiskt, what ever. Söker alla som vill rolla. Erfarna eller oerfarna. Är du ny och bara vill testa så går det alldeles utmärkt. Jag är aktiv rollare och gillar att få svar gärna flera gånger per dag. Men mitt grundkrav är att du kan svara i alla fall någon gång om dagen. Skicka gärna pm!
Vilken form av postapokalyptisk skulle vara intressant (jag har aldrig rollat det men jag ser mycket film om sånt)
l'm back
#1 Allt möjligt! Förfallen värld efter krig, sjukdom. Med eller utan zombies (har haft så många zombie-rollspel så utan hade varit att föredra för mig personligen).
Jag brukar vilja rolla någon slags kärlekshistoria (som dock inte behöver vara fokus).
Sen vad själva storyn ska vara, det kan jag inte komma på just nu. Lite idétorka från min sida.
#2 Egentligen är väl en kombo mellan krig och sjukdom mest verkligt, jag fick en idé som jag skriver noggrannare sen.
Zombies skippar jag också helst 🙂
l'm back
#3 Hör gärna din idé! :)
Lite löst tänker jag att det är några år efter TEOWAKI (the end of the world as we know it) ca 2025-2035. Det hela startade lite tidigare när konflikten i bland annat Syrien och Nordkorea utvecklade sig till det tredje världskriget.
Sverige klarar sig från direkta strider men pga ransoneringar så försvagades befolkningen så mycket att när väl pandemin (sjukdomar är ju en naturlig följeslagare till krig) på våren några år efter kriget började, slog till så var den svenska befolkningen utsatt.
Första veckorna slog pandemin ut ca 40% - 50% av befolkningen majoriteten av de som inte slås ut stannar hemma. Vilket leder till att viktiga samhällsfunktioner tex transport och el slås ut.
Detta gör att under sommaren svälter befolkningen, många söker sig till landet i hopp om att finna mat men har ingen aning om hur man odlar/fångar den och tillreder den.
När hösten och vintern kommer börjar de som överlevt så länge med svält att frysa ihjäl.
Detta leder till att mindre än 5% av Sveriges befolkning lever våren efter pandemin, de som överlever lever av jakt/fiske, odling/djurhållning eller helt enkelt lager och vapenmakt.
Vad tror du, för deprimerande?
l'm back
#5 Låter helt okej! Vart i storyn ska vara karaktärer ta plats?
#6 Jag hade tänkt efter det jag skrivit ut, nått el några år efter. Jag tycker att "möjlighet att bygga en bättre värld" är trevligare än "OMG vi ska alla dö!"
l'm back
(Sorry för segt svar, haft mycket att göra!) Är du intresserad av att ha med någon slags kärlekshistoria i det? Kan ju vara en ganska subtil sådan, men som jag tidigare nämnde så brukar jag föredra att ha med något sådant. :)
#8 Jag brukar inte rolla på detta sätt men de gånger jag rollat innan (med andra slags rollspel) så har jag inte haft nån kärlekshistoria med så det skulle kännas lite konstigt för mig.
Men om det är i bakgrunden så funkar det nog utan att kännas allt för konstigt så det kör vi på.
l'm back