Sci-fi thriller söker deltagare (annan site)
Hej! För snart ett år sen så började jag planera en story som jag hoppades skulle fånga folks uppmärksamhet och få dem att känna någon slags spänning/nyfikenhet kring vad som skulle hända näst. Det var ett experiment kan man väl säga. Och det gick åt skogen på grund av att folk har en tendens att vara opålitliga. Jag har flera gånger försökt hitta folk som känner sig intresserade av att testa, jag har misslyckats varenda gång. Detta är ett sista försök från min sida. Om jag inte hittar någon nu så kommer jag nog bara skriva den själv istället. - Vad söker jag? Engagerade skribenter som vill uppleva ett äventyr där de inte har en aning vad som kommas skall. Om det bara blir en eller flera spelar ingen roll. - Vart ska detta äga rum? Här: https://www.roleplaygateway.com/roleplay/skylab-014-genesis Om inte folk har protester kring det. - Måste vi skriva på engelska eftersom det är en engelsk sida? Nej. Jag har bestämt att rollspelet kommer skriva på svenska numera. - Du beskriver det som en sci-fi thriller men vad innebär det? Vad kommer den handla om? Jag kommer bara berätta basen av historien, varför det beskrivs som en thriller kommer vara en hemlighet. Storyn utspelar sig på en rymdstation som cirkulerar kring Mars. De är där för att forska, de är inte militärer eller äventyrare. Det är första gången man utför en riktig resa dit. Vilken slags karaktär du vill spela är upp till dig. Hela storyn är väldigt karaktär driven och går ut på att de utsätts för saker och ska hantera dem. Själva historian börjar strax efter att de har anlänt till rymdstationen och innan de bestiger mars för första gången. Men karaktärna känner redan varandra och har antagligen en åsikt/uppfattning överlag kring var och en då de spenderat två år ihop i en rymdfärja. (Det är inte placerat så långt in i framtiden att de kan trycka på en knapp och åka i ljusets hastighet). - Kommer det här vara som Alien, Interstellar eller The Martian? Nej. Det var nog all information tror jag. Har du frågor är det bara att ställa dem. Jag hoppas att någon kanske finner detta intressant för det hade varit mycket roligare att skriva ihop. Tack för att du läste igenom allt!
Antar att ingen var intresserad av det jag har att erbjuda då… vilket var trist. Men väntar väl ett tag till och ser vad som sker då det inte direkt är någon brådska. Håller tummarna på att någon som läst varit intresserad men behövt tänka över det en stund.
Hej, låter jätteintressant, tyvär kan jag vara dålig på att svara ibland/är inte så aktiv så jag är nog inte den bästa kandidaten för just detta. Men har några frågor som kanske hjälper att hitta någon som passar. Hur lång tid uppskattar du att rollspelet kommer att ta? Hur ofta vill du att det ska skrivas? Hur många andra rollare söker du?
Hej! Jag vet faktiskt inte riktigt hur lång tid jag tror rollspelet kommer ta då det beror på hur ofta man skriver och hur karaktärerna reagerar. Jag har en väldigt strukturerad planering när det kommer till starten av "thriller" delen men sen är det lite mer flytande då jag vill basera det på vad andra väljer att göra och inte bestämma i förväg och leda dem mot olika beslut. Men den planen jag hade från början var att det kanske skulle hålla på i åtminstone två-tre månader med relativt aktiva medlemmar. Hur ofta man skriver är ju väldigt individuellt och ofta kan livet komma i vägen. Så är det för mig med. Men jag hoppades väl på att det skulle bli så att man kunde skriva åtminstone en gång i veckan eller mer? Men som sagt jag är väldigt förstående kring tids aspekten och har därför inget krav på de jag skriver med. Jag söker minst en rollspelare som kan vara med och uppleva det jag har planerat. Men jag hade inte haft något emot om det var fler än en.
Låter intressant! Är dock inte alls hemma på sajten rollspelet äger rum på :o
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
#4 Jag anade att det antagligen skulle vara en ny sida för de flesta men om sidan är ett problem så är jag villig att diskutera andra alternativ.
#5 Ah men i så fall är jag absolut på. Vill gärna veta lite mer 😃
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
#6 Fråga på kring det du har funderingar över så ska jag försöka svara så gott det går.