Pilspets, undertaker & tismon
Jag hade gärna velat rollspela med en person. Jag vill ha ett Rollspel där saker inte är så planerade, förbestämda. Ett Rollspel där vi inte chattar om vad som ska hända på förhand utan saker bara händer. Tror det gör saker mycket roligare för min del, om oväntade saker händer från ingenstans. Allt planerande och chatt ger mig nästan lite presentationsångest, jag vill bara köra på liksom 🙂
Jag vill rollspela en ung kille i en fantasy värld. Tänker mig en medeltida värld med drakar, monster, alver, goblins. De beger sig ut på ett episkt äventyr. Kärlek kan vara lite spännande men inget krav och bryr mig inte så mycket om det är BxB eller GxB.
Någon som känner för att rolla med mig? 😃
- Redigerat 2022-08-01 20:10 av [Tismon]
Jag vill gärna!😊
Vad spännande! Vad för ideer har du då?
- Redigerat 2022-07-30 12:50 av [Tismon]
#2: Kan jag återkomma?
Är ganska upptagen
Ikväll?
#0: Skulle gärna. Har även ett par idéer för lite olika saker. Allt åt fantasy-hållet.
Ikväll rider jag men återkom när det passar 🙂
#4: spännande! 😃
Vi kan vara 3 personer 🙂 men det får nog begränsas till det, vill inte ha för många personer för jag vill släppa på prestationen
#6: Ska skriva ner det när jag hittat en laddare… :’)
#8: super! 🙂
#7: Förstår det. Är även lättare när det är färre att skriva aktivt och hålla koll på allt som sker.
#10: Precis min tanke 😁
#5: Härligt med häst…😍
Tillbaka till ämnet.
Nu till min ena idé och den som jag har mest "planerad" bakgrundshistoria för:
Karaktärerna känner inte varandra, men just denna kväll råkar deras vägar korsas i en liten by. Byn befinner sig vid en flod som är en transportled av varor, oftast på väg mot huvudstaden Everport (Eller vad för namn man nu vill ge staden…). Det är stormigt och det ojämna kullerstensgatorna som bara blir upplysta av ett par svaga gatolyktor är blöta och leriga. Vinden viner genom det gamla trähusen.
Inne i baren, där våra resande befinner sig, är det, trots det dåliga vädret, god stämning. Folk äter, dricker, sjunger, dansar och spelar. Skratt fyller den lilla, nästan underjordiska lokalen. Men det dröjer inte länge innan detta skratt upphör. En äldre herre med dvärgblod i sig trycks upp mot väggen av ett troll. Först ser det ut som ett rån men efter ett tag inser det lite mindre påverkade i lokalen att trollet använder sig av svart magi. Formeln är gammal och ingen känner till den men det ser ut som om dvärgens energi sugs ur des kropp och hamnar i den lilla sten som hänger i halsbandet trollet bär kring halsen. Efter det går allt fort. Trollet försvinner och alver med det kungliga väktarnas emblem stormar baren. To be continued…
Tänkte inte skriva en bok och lär nog bli för mycket om jag fortsätter. Men tror det kanske ger en liten inblick i det hela? Tanken är då att det flesta sedan ignorerar händelsen och återgår till att njuta av kvällen eftersom det blir problem om man blandar sig i men karaktärerna skyndar båda efter vakterna för att fråga vad det var som hände. Det är lite den klassiska handlingen: Något ont börjar sprida sig och samla kraft och hjältarna ska försöka stoppa det, men man kan få inte mycket i sådana berättelser tycker jag. Så det blir lite resa runt, leta lösningar och slåss med odrägliga väsen samt att finna information och utforska världen.
#13: Den var bra men är inte så förtjust i slutet
#14: Det finns inget slut än…? Vad syftar du på?
#15: Tyckte det blev lite hastigt med "slutet."
Men såg nu att det fanns mer så strunt i det jag sa!
#16: Det var mer så eftersom jag insåg att det höll på att bli en färdig roman… Jag fastnade lite i mitt skrivande.
#17: Det känns igen…😁
Hmm, så alver i denna världen är onda? :)
- Redigerat 2022-07-30 13:36 av [Tismon]
#19: Kabske?
Annars kan dom vara båda. Visa onda o andra inte.
#19: Inte direkt… Men de har det lite kämpigt på jobbet. Du vet, när oskyldiga dödas och härskaren över riket är rädd för att informationen ska spridas samt att folk dör. Fast vem vet? Han kanske är ond han med?
Dock så måste jag erkänna att jag gillar alver.
#21: Det låter jättebra! Vi kör på det 😁
- Redigerat 2022-07-30 13:40 av [Tismon]
#22: Vad kul.
Ja, då är det bara att skapa karaktärerna!
Jag tänker att min karaktär ska komma från en liten isolerad by så han känner inte till något om världen och på så sätt kan man bygga upp världen tillsammans genom rollspelets gång? 🙂
#24: Min tänkte jag är dotter till en krigare och har fått lära sig lite allt möjligt, men bara inom borgens skyddade miljö och bland människor hon känt hela sitt liv. Så att världen blir som en helt ny grej. Ska bara skriva ihop allt om henne.
Låter bra! 👍
Jag har den bästa iden!!
Min karaktär ska ha ett "cursed" svärd som hela tiden talar ned till min karaktär och kommer med de mest olämpliga kommentarerna 😂😂😂 Men ingen kan höra svärdet förutom honom!
#27: Det är en rolig idé. Han kommer åka på irriterade blickar från sina kamrater på så vis.
#28: hahahaha jaa! Jag älskar denna iden 😂
Och jag gav min just en jobbig svaghet. Hon är blind på ena ögot så hon ser inget eller bara lite djup. Pilbåge funkar alltså, klättra, etc. med (förklaring är med i beskrivningen) men närkamp och liknande blir speciellt.
Hmm,fantasin ska man plocka fram då.
#30: Det är tur att min är en svärdsman! (dålig svärdman men med träning kommer han bli bra, däremot kommer svärdet göra narr av hans skicklighet i början 😂)
#32: Min kan hjälpa med tekniken. I teorin! :')
#34: Rollspel brukar man alltid skapa nya karaktärer eller anpassa så att de passar in i rollspelet.
#33: Det låter bra 😁
Däremot vill jag bara göra er beredd på att svärdet kan ta över andras kroppar om de rör svärdet, en av de få gånger PP (Powerplay) är ok. Så rör någon av er svärdet kommer jag rolla er karaktär tills de släppt svärdet 😂
Svärdet är possessed av en arg demon 😉
#34: Vad menar du? Varje nytt Rollspel är en ny berättelse som man gör nya karaktärer till 🙂
- Redigerat 2022-07-30 14:20 av [Tismon]
Skönt!
Då skapar jag en ny.
#36: Nu börjar man ju bli nyfiken på vart han hittade ett sådant uppkäftigt och envist svärd? :')
#38: Hans förfader var en legendarisk hjälte som dödade monster och fängslade/förseglade demoner i objekt 😉 Svärdet har funnits i familjen i flera generationer.
Demoner är odödliga varelser och enda sättet att eliminera dem är att försegla dem någonstans
- Redigerat 2022-07-30 14:26 av [Tismon]
#39: Tack för förklaringen!
😁
#39: Stackarn, ärvde svärdet. Men vi får hoppas att svärdet är av bra kvalité, annars blir det jobbigt.
Nu har jag alltså jagad namn i snart 30 minuter…
#43: hmm…
Freya, Lenora, Elaine, Lydia, Melissa, Phenolope, Catharina, Annora, Euphemia, Genevieve, Adelaide….
#44: Du gav mig en idé. Tack!
#42: Ja alltså det är en ganska mäktig demon så svärdet är väldigt bra. Därför demonen är så sassy, han är en powerful demon men han är förseglad i ett svärd så han känner sig förödmjukad 😉 Han vill också ta över pojkens kropp så försöker samtidigt sänka hans självförtroende 😂
#45: Vad bra! 😁
- Redigerat 2022-07-30 15:04 av [Tismon]
Pilspets, har du någon ide vad för karaktär du vill rolla? 🙂
Ändrade rubriken så att inte någon tror jag söker fler rollare 🙂
- Redigerat 2022-07-30 15:16 av [Tismon]
#47: Bra.
Jag funderar nu bara på hur man bäst beskriver medeltida kläder.
#48: Google är ens bästa vän.😂
Pratade jag om att jag behövde beskriva kläder förut? Oj! Jag som råkade utveckla hennes bakgrundshistoria mer.
#51: Gör så.
Vi kan posta mallen här så skapar jag en ny tråd sen när vi börjar rolla
Måste det vara en människa?
Tänker formbytare.
#54: Allt inom fantasy vore möjligt. Själv skapar jag ett halvblod (i mitt fall då skogsalv och människa).
#55: Då kör jag på det!
Google vill ge henne ytterligare en utmaning: En lång klänning. Inte riktigt det jag tänkte mig, Google, men tack ändå.
Namn: Pil.
Ålder:Återkommer.
Kön: Hona.
Art/ras: Formbytare. Häst/människa.
Personlighet: Lite vild av sig men lugn när det behövs. Älskar att hjälpa o ge,sig ut på äventyr.
Utseende: Svart som smälter in i mörkret. Vita teckna i pannan.
Viktiga egenskaper som utmärker denna karaktären: Kan tala som djur.
Bakgrund: Är häst för att jobba o plöja åkrar. Det mesta går till värdshuset. Brukar följa med sin bonde o stå utanför.
#58: Något sådant?
#58: Jag undrar bara, hur gör hon när vi slåss? 🙂
#60: Formbytare.🙂
Blir bara människa igen.
Namn: Nikita Sunet
Smeknamn: Nikki
Ålder: 21 år
Kön: Kvinna
Art/ras: Halvblood > Skogs-alv (mor) och människa (far)
Utseende: Nikita har grön-blå ögon med en gråton och ljus hy. Spetsiga öron, utsmyckade med creoler i silver. Runt halsen hänger två kedjor i olika läng, varav den längre har en obsidian slipad i kristallform och den kortare en ring hängande. Ansiktet är täckt med svaga fräknar och unter ögonen är vågräta streck bestående av tre prickar (den största närmast ögat) tatuerade. Även under munnen finns ett sådant streck med tre prickar. Snett genom det högra ögat sträcker sig även ett ärr. Hennes ljusblonda hår är för det mesta flätat och undangömt i mantelns luva.
Klädd är hon i ett par bruna läderstövlar som sträcker sig upp till knäna och kanten på stövlarna är upptill nedvikt. Hon har ett par gröna byxor, som täcks av skorna och upptill en grön, långärmad blus med smala ärmar. Över blusen har hon en brun läderväst och en mörkgrön mantel. På vänstra underarmen har Nikita ett armskydd i läder och på högra handen ett finger/handskydd. I ett bälte på höften sitter två dolkar och en liten påse som hon har fröer till korpen i. I ett läderband som sitter över axeln sitter hennes koger och pilbåge och över andra axel bär hon axelväskan samt filten.
Personlighet: Väldigt direkt med vad hon säger och talar ofta utan några filter. Fastnar i tankarna och föredrar att iaktta sin omgivning. Väldigt nyfiken av sig och har ingen känsla för när hon är för nära andra eller liknande.
Svaghet: Blind på höger öga vilket leder till problem med uppskattning av djup, framförallt i trakter utan växtligheter då hon som skogsalv kan kommunicera med växter och, tack vare det hon lärde sig om magi, även djur. Inte fått se och lära sig särskilt mycket om världen men är påläst.
Egenskaper: Påläst, framförallt när det kommer till växter men även mycket annat. Väldigt träffsäker med pilbågen samt skicklig när det kommer till att ta sig runt ljudlöst. Bra på att ”låna” saker efter att ha övat på borgen.
Bakgrund: Nikita växte upp på borgen med sin far och de andra krigarna. Där fick hon tillgång till ett bibliotek och även träningsmarken riddarna använder. Hon lärde sig saker av alla personer som fanns där. Bönder, kockar, riddare, hovdamer, etc. samt det som fanns i böckerna. Krigarna tyckte det var roligt att lära henne rida, slåss och använda sig av olika vapen, medan borgens läkare och magier lärde henne mycket om trolldom, magiflöden och växters egenskaper. Trots att hon växte upp i en trygg och säker miljö där hon fick lära sig mycket kände hon sig aldrig helt hel. Hon fick aldrig träffa sin mor och aldrig lämna borgen som tjänade som ”outpost” till huvudstaden. Med åren och kunskapen växte hennes nyfikenhet om världen där ute. Det närmsta hon kom friheten var när hon vid 20-års ålder fann en skadad korpunge som hon tog hand om. Den fick tjäna som hennes ögon och spenderade dagarna ute i det vilda och kvällarna med att berätta allt för henne (som redan nämnt kan hon kommunicera med djur). När borgen blev attackerad och murarna föll fick hon årder om att fly. Hon ignorerade dessa och försökte istället hjälpa till med att rädda sitt hem, vilket kostade henne synen i det högra ögat. I angreppet förlorade hon även sina närmaste och istället för att själv offra sitt liv lyssnade hon på sin fars sista önskan om att hon skulle fly. Hon hade i alla år alltid haft en axelväska med det viktigaste samt en filt och en mantel gömt i ett ihåligt träd i skogen. Nikita tog sig dit till fots och har sedan dess irrat runt med sin kråka på jakt efter något att göra eller en plats att slå sig ner på.
- Redigerat 2022-07-30 16:41 av [Undertaker]
Hoppas min hjärna var med nu… Annars lär det finnas skumma meningar i det hela. :')
#61: Aa jo, men hur slåss hon som människa?
Är hon melee eller ranged? Magiker? Thief? Tank?
Min kommer vara svärdsman och lite av en tank kan jag tänka mig
#64: Hehe.
Förstår ingenting.
Förklara gärna!
#65: Det är egentligen vilken funktion eller roll man tar i krig eller kamp. Melee… har jag inte så bra koll på men har för mig att det är mer närkamp och man använder sig am martial arts, vapen eller liknande.
Ranged är då på på distans alltså pilbåge eller något åt det hållet.
Magiker använder magi.
Thiefs… Snattar saker och är mer lättfotade och snabba. Finns även Assassins som har liknande roll.
Tank är lite långsammare men har i spel mer liv och bättre rustning så de är bra skyddade.
Rätta mig om jag minns fel, Tismon. Var ett tag sedan jag aktivt använde begreppen.
#65:
Melee= närstrid. Exempelvis svärdsman, eller om du slåss med en stor stridsyxa, dual wield (två vapen), stridshammare
Tekniskt sätt är väl thieves närstrid men de slåss inte öppet på fältet utan de smyger sig runt i skuggorna och slår ut sina fiender utan attt märkas. De använder oftast dolkar.
Ranged = långt avstånd
Här kan du vara någon skjuter pilbåge eller armborst. Magiker brukar oftast också vara ranged och skjuta trollformler på ett avstånd
Tank är den som är i fronten och tar all uppmärksamhet så att fienderna inte attackerar magikern/bågskytten. Tanken har oftast rustning för att skydda sig mot alla slag
Pil får andvända pilbåge.(ranged)
#66: Precis! 🙂
Thieves eller assassins är typ samma sak när det kommer till typ av stil i strid kan man väl säga
- Redigerat 2022-07-30 16:28 av [Tismon]
#69: Just dem har jag koll på då det är rollerna jag oftast har i online spel. :')
Men bra, då är minnet på min sida.
#69: Bra!
#62: Cool karaktär!
Men bara så att alla är med, ska vi vara 2 bågskyttar och en svärdsman? 🙂
#72: Vad jag förstått det som,jaa?
#72: Satt just och funderade på en lösning, så att din slipper vara så själv. Men egentligen så kan man använda sig av sin dolk. Vi kan dubbla den. Hon får då använda sig av sina krafter för att kunna slåss och vore oanvändbar i en vulkan eller liknande om ingen leker lite ögon.
#74: Alltså hon kan fortfarande vara bågskytte men är inte min karaktär hos er vid något tillfälle kan det vara svårt om ingen av era kataktärer är lite flexibla 🤔
Sedan till pilspets: gärna lite mer om människan i din Mall så att vi får lära känna henne och hur hon ser ut också 🙂
#75: Det var lite det som blev planen. Pilbågen behåller hon men är användbarare i närkamp.
Skulle du kunna lägga till kommentarerna beskrivningarna finns i i inlägget? Så kan vi senare hitta dem lättare.
#76: jadå det tänkte jag göra i själva rolltråden, allas beskrivningar kommer finnas i första inlägget (#0)
Ska strax rida, min karaktär kommer nog senare ikväll då. Rider 18:00 och åker typ 17.30. Sedan rider jag väl 1-2h så jag lär väl vara hemma vid 20-21.
#77: Det är ännu smartare.
Ha det så bra. Vi sitter spänt och väntar. (Och jag tar en tupplur…)
#77: Ha det så kul!
Jag tänker också att pilspets karaktär får gärna beskriva sin mänskliga del och inte bara hennes hästform så att vi vet hur hon ser ut och är som människa 🙂
#78: super! 😁
Ha det bra ni båda också 🙂
- Redigerat 2022-07-30 16:58 av [Tismon]
#80: Just det!😂
Inte lika skoj…
#81: Det känns som att djurdelen inte är den viktigaste, hon kommer ju inte kunna vara häst när de är inomhus osv
#82: Ska göra det nu.
Ålder: 19 år.
Kön: tjej/hona/sto.
Art/ras: Människa/Häst.
Personlighet: Snälll o vänlig men kan bli lite vass.
Utseende: Han Ska kort,rött gör,isblå ögon.
Viktiga egenskaper som utmärker denna karaktären: Formbytare,kan bli häst.
Bakgrund: Föddes dom människa. Provade på det livet ett par år innan hon försvann o började som häst. Nu bor hon där med sin bonde.
Nåt sånt
Andra gången så är urusel.
Är jag besvärlig att ha med då kan jag hoppa av.
Tack, då vet vi mer om henne! 😊
Jag hållet själv på att skriva min egna, kommer skriva om min karaktär men också kort om svärdet. Svärdet är ju en faktisk demon 😈
#85: Säg gärna till om det är något jag ska tänka på!
#85: Ge mig nu ingen ångest när det kommer till längden jag skrev. Ifrågasätter hela tiden om jag inte glömt något. :’)
Svärdet är viktigt! Och kommer vara underhållande.
#87: Hahaha ingen fara! Jag researchar namn och så, så har inte kommit igång riktigt. Längden spelar inte så stor roll, vet inte hur mycket jag kommer skriva heller 🙂
Hahaha ja, Aosoth som demonen heter, är ganska underhållande 😂 En riktig ilsken demon men jag hade nog också blivit arg om jag var en allsmäktig varelse som blev förseglad i ett svärd av något jag anser vara likgiltig med en insekt 😂
- Redigerat 2022-07-30 22:11 av [Tismon]
#88: Jag finner alltid detaljer i efterhand som kunde ha varit väsentliga i något universum.
Ska bli kul att få veta mer om Aosoth.
#89: Då kan du bara skriva det här så addar jag det 👍
Hehe ja 😈
#90: Då lägger vi till lite längd och kroppsbyggnad:
- 1'71
- Ganska så smal och smidig med främst starka armar till följd av träningen.
Nice! :D har själv äntligen hittat ett namn till min karaktär så nu kan jag börja skriva
#92: Vad bra. Det är verkligen en kamp att finna det rätta namnet.
#93: Ja särskilt när alla medeltida pojknamn är så fula 😂
#94: Jag var inne på både medeltida namn samt alvnamn och bestämde mig sedan bara för något helt annat.
Rowan Badden
Rowan Badden är en 19 årig mänsklig grabb som växte upp i den ödsliga byn Thelton uppe bland de norra skogarna. Efter att ha levt hela sitt liv i den enstaka byn isolerad från omvärlden visste han inte mycket om den övriga världen bortsett från sagorna och berättelserna man fått höra av byns Äldre. Han är den tredje av Thorins 5 söner i hushållet Badden där alla syskonen tillsammans utgör 11 barn.
En dag blev byn överrumplade utav ett typ av monster inget tidigare skådat. Endast 3 personer dog men majoriteten av byn blev förgiftad av monstrets gift. Rowen bestämde sig för att bege sig ut i världen i hopp om att hitta ett motgift.
Enda sedan barnsben har Rowan, likt alla syskonen, fått hjälpa med arbete och sysslorna på gården. Skörda grödor så att det fanns mat för vintern, jaga, plöja mark. Allt tungt arbete har gjort honom och hans bröder muskulösa. Han är 1.85cm hög med kastanjebrunt hår och rödbruna ögon. Hans hår är klippt ganska kort, tillruffsat och väldigt tjockt. För att vara ute såpass mycket som han är så är han ganska blek, men det är egentligen inte så konstigt med tanke på det nordliga klimatet med de begränsade timmarna av sol. Ansiktet är smalt men kantigt och pryds av hans smala och välformade näsa. Ögonbrynen är tjocka, fylliga men inte buskiga. Han har stubb och måste raka sig ganska ofta för att hålla nere på ansiktshåret. När han ler har han ganska definierade smilgropar.
Du finner ofta Rowan klädd till vardags i tunika, ett par vanliga byxor och kängor. Har har en rustning och sköld till sitt förfogande som han ärvt tilllsammans med sitt svärd.Det är sällan om ens aldrig han någonsin använder rustningen som legat hemma med resten av arvegodsen och samlat damm. Inte förrän monster-angreppet fick han användning för sin förfaders relikor.
Rowans Baddens förfader, Hildebald Galahad, var en legendarisk hjälte som slaktade monster och räddade kungariken från mörker. Efter en livstid i krig och action slog sig Hildebald sig ned och bildade familj med sitt livs kärlek. Rowans mor Helene är en av Hildebalds ättlingar och besitter därför diverse vapen och rustning som funnits i släkten i flera generationer. Det var så Rowan fick sitt vapen, sitt svärd Aosoth, det "legendariska" vapnet.
Rowans personlighet kan beskrivas som stabil. Han är den lugnaste av alla bröderna och fick därför äran att sköta Aosoth, en ära många hade känt sig hedrad över såvida de inte visste vilken börda det egentligen är. Rowan är också envis, ett personlighetsdrag som gynnar honom i hanteringen utav svärdet.
Svärdet Aosoth
Demoner är odödliga och eviga varelser som funnits sedan tidernas begynnelse. Ingen vet egentligen riktigt var de kommer ifrån. De är mellan 5-7 meter höga och befinner sig i dimensionella "fickor" där de tillbringar sin tillvaro.
Demoner är extremt sällsynta och vissa människor tror inte ens att de finns på riktigt. Det kan ibland gå millenier utan att en demon visar sig. De är också solitära och har sällan kontakt med andra demoner.
Alla demoner är inte nödvändigtvis onda, även om de flesta klassas som det. Dessa varelser har existerat i all evighet så saker har tappat betydelse för dem, de ser på andra livsformer som insekter och agerar enbart efter sina egna behov och önskningar. Det som ger dem nöje och underhållning är vad som motiverar dem, vare sig det handlar om att utplåna städer eller studera och hjälpa människor.
Aosoth är en av de mäktigare demonerna, 7 meter hög stod han med vinröd hy och silvervitt hår. Från huvudet reste sig de ebenholtssvarta hornen. Han hade gula ögon som brann av inferno och ett busigt leende med tusen huggtänder. Han var ganska vacker trots sitt vilda utseende. I århundraden plågade han människor, brände ner städer och förde med sig förstörelse var han än gick. Allt slutade dagen Hildebald förseglade Aosoth i ett svärd. Aosoth är extremt arg över detta och är väldigt högljudd om sin irritation. Hela släkten Galahad samt familjen Baddens är medvetna om demonens fasoner. Han är sedd som en allmän plåga, familjen Baddens dumpade honom snabbt på Rowan när Rowan bestämde sig för att bege sig ut i världen på jakt efter ett motgift.
Enbart människor som har ett blodsband med Hildebald kan höra Aosoth och enbart dessa människor är immuna mot demonens försök att ta kontroll över kroppar.
- Redigerat 2022-07-31 01:57 av [Tismon]
#96: Jag gillar namnet! Och där fick jag ännu mer information om ”lilla” demonen.
Och du påminde mig om något jag glömde eller förträngde:
Huvudstaden Anathol (i riket Ethin) och deras lilla borg heter Evergreen.
#97: Tack! Ahaa, kan ju vara bra att veta 😁
Jag känner mig vilsen…
#99: Varför det?
Häst:
Ålder:19.
Kön: Hona.
Art/ras: Formbytare. Häst/människa.
Personlighet: Lite vild av sig men lugn när det behövs. Älskar att hjälpa o ge,sig ut på äventyr.
Utseende: Svart som smälter in i mörkret. Vita teckna i pannan.
Viktiga egenskaper som utmärker denna karaktären: Kan tala som djur.
Bakgrund: Är häst för att jobba o plöja åkrar. Det mesta går till värdshuset. Brukar följa med sin bonde o stå utanför.
Människa.
Ålder: 19 år.
Kön: tjej/hona/sto.
Art/ras: Människa/Häst.
Personlighet: Lite vild av sig men lugn när det behövs. Älskar att hjälpa o ge sig ut på äventyr.
Utseende: Ganska kort,mörk hy,isblå ögon,rött hår som går till midjan. Men ofta uppstått i fläta.
Viktiga egenskaper som utmärker denna karaktären:Formbytare,kan bli häst men mest människa.
Bakgrund: Föddes som människa. Provade på det livet ett par år innan hon försvann o började som häst. Nu bor hon där med sin bonde.
I strid Pilbåge,gärna från högra höjd.
- Redigerat 2022-07-31 10:51 av Pilspets
?????
#101: Är det en ny?
Saknar då beskrivningen av människohalvan (utseende).
Den är inte ny, kan hittas #58 men åldern är ändrad
Människan kan hittas: #84
Skrev om i samma inlägg.
Radera gärna det andra.
#104: Blev bara lite brydd då det alltid var ”samma” med lite annan information. Visste inte riktigt hur det var tänkt.
#106: Förstår du nu?
#107: Ja. Ville bara veta vad som gällde.
#108: Bra,fråga gärna!
Funderar på att dra mig ut.
Då jag är nybörjare är jag nog krånglig att ha med.
Du får gärna vara med 🙂
#110: Alla var nybörjare någon gång.
Precis!
Är alla nöjda/klara med sina karaktärer och beskrivningen?
Små detaljer eller liknande kan ju dyka upp under historians gång, men viktigt är att man har en karaktär man vill spela.
Jag känner mig klar 😁 Och ja, det mesta brukar faktiskt komma under rollets gång. Däremot har jag inget bra namn till rollspelet. Har du någon bra rubrik till rolltråden, Necro?
#115: Jag tänker intensivt. Men just nu har jag mest roliga namn… :’) Och naturligtvis långa namn.
- De tre hjältarna och det talande svärdet
- När mörkret faller
- De omeriterades resa
- Hur man blir en hjälte
Där tog det slut. Sedan så kan man naturligtvis få det att låta annorlunda om man översätter det till engelska! :’)
Åh bra förslag allihopa! Hur man blir en hjälte låter bra för att den är ganska "generell", vad tycker du Pilspets?
Svårt När man inte vet vad den ska handla om.
Förslag:
Där vägarna möts.
De tre hjältarna o svärdet.
Förhandlingen.
Dom jag kom på nu.
Gillar "när mörkret faller" o "där vägarna möts."
#118: Förhandlingen?
Där vägarna möts tyckte jag också om!
Ska vi köra på den då?
#119: Onej,min telefon ändrade.
Glömde den…
#121: Låter bra!
Har några bilder dom kan användas som huvudbild.
Härligt då skapar jag tråden! 🙂

Om jag får 5 min kan jag göra den mer fantasy.
- Redigerat 2022-07-31 13:06 av Pilspets
#128: Eller ska jag göra mer?
Jag är förvirrad? Den var fin🙂
#130: Förvirrad?
Jag med… :’)
Aa, ska du ha den bilden till din karaktär eller?
Nej,menade som huvudbild.
Längst upp i inlägget.
#134: Nu är det ett träd där? :’)
Påminner mig om en trollskog.
Jag hämtar nog min laptop… Annars blir det här en jobbig historia.
Hittade ingen riktig bra fantasybild haha. Kan annars vara ett slott..?
#134: Jahaa!
#136: Det är ett vackert träd.
#138: Verkligen!
Så
Eller ska jag ha trädet? Vet ni vad, jag lägger till båda bilderna 😂
Vi har världsliga problem just nu. :')
Nu får vi se om jag fortfarande "kan" rolla. ; )
Vad händer? 😮
Hm?
Olm du kan eller inte kan rolla? Teknologin som strular eller? 😮🙂
#145: Mer min hjärna. Kämpade med att få ihop vad det snälla vakterna ska säga nu.
#146: Jahaaaa 😂 Ta din tid, jag måste nog rasta hunden 🙂
Vad bra. Jag skapar än så länge inget chaos.
Ha en fin promenad.
Tack!
Då låter jag henne ligga lite med tanke på att hon inte ska hinna för långt. Annars kan de aldrig träffas. :')
Får de tag i vapnet är alla i rummet döda 😅
#151: Jep… Nikita får nog hälsa på hästen och sedan tjuvlyssna på alviskan…
Vi vill ju inte ha massmord.
Ska bli spännande att följa drar äventyr :)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#153: Nä precis! Väntar med spänning på fortsättningen!
#154: Vad roligt att du följer 😁
- Redigerat 2022-07-31 16:27 av [Tismon]
Jag följer era äventyr jag med 😀
#151: Det rollspelet blir kort!😂
Förslag på nästa?
#156: Oj vad många som följde, det förväntade jag mig inte 😁
Alltså tar någon tag i Aosoth kommer de bara bli övertagna tills de tappar svärdet igen. Han kan inte ta över kroppar permament men det krävs att man lyckats få personen att tappa honom
- Redigerat 2022-07-31 16:32 av [Tismon]
Pil, jag skulle behöva dig! :’)
Kul att så många följer det hela.
Jag försöker skapa en siruation och anledningen till att våra karaktärer interagerar därför jag skapade denna sitsen till Rowan 😝
- Redigerat 2022-07-31 17:03 av [Tismon]
#161: Problemet är att jag först måste prata med en häst. Vore ohövligt att bara fly.
#162: Aha du menar så!
#160: Kommer till undsättning!
Smit inte!🤣
Tycker det är kul att Nikita inte har djupseende.
Har nämligen inte jag heller.😁
Vi ignorerar att jag glömde släppa Rowan lite grann. :’)
#165: Mitt är inte heller helt perfekt.
Jag släpper Rowan lite.
#167: Jag ser allt som en tavla…
#168: Va?
#169: Jag ser djup bara begränsat men dåligt nog för att missa saker jag räcker mig efter eller springa in i objekt. Måste ändå till optikern, igen…
#170: Han hade lite många alver runt sig för att kunna göra något.
#172: Okej!
Jag älskar svärdet. Det är för underhållande.
Hahaha visst är han charmig 😂
#174: Håller med!
Jobbigt att vara häst.🙄
Snart människa dock!
#175: Skulle kunna bli min vän med sin spydighet. Tänk vad härliga konversationer man skulle kunna ha! :')
#178: Nej,min vän!
Stackars Rowan blir av med sitt svärd.
Hahaha Aosoth får en egen fanclub 😂
Dags att trycka tröjor.
#182: hahahahaha 😂
Aosoth iFokus!😂
Tismon,är du Sajtvärd?😂
Jag o Undertaker kan bli Medarbetare.🤣
- Redigerat 2022-07-31 21:30 av Pilspets
Plötsligt blir iFokus helt korrupt.
#185: Fick mig att tänka på Buffy the vampire slayer avsnittet där Willow scannar böcker och råkar släppa loss en demon (som var bunden till boken) på internet 🤣
#187: Demoner ska man hålla borta från internet. :')
#185: Det vill vi ju inte!😂
#186: 🤣
#187: De har en demon som är förseglad i en bok hemma though. Han är dock deprimerad och pratar aldrig, han heter Chemosh 😂 Eftersom han aldrig pratar så står familjen ut med honom 😂
- Redigerat 2022-07-31 21:56 av [Tismon]
#192: Vad roligt 😁
Pil, jag inser just att det vore bra att veta vad din karaktär har på sig. Eller i alla fall lite grovt! :’)
#191: Deprimerad bokdemon som bara vill vara ifred. Man får inte ens öppna honom och läsa 😂
Följer med! Känn er tittade! 👀
Så många åskådare.
#194: Mörk klänning,brunt bälte,håret i en mäta till axlarna,en korg med pilbåge hänger över ryggen.
Man tackar. Då kan jag fortsätta min lilla text.
#199: Härligt!
Fråga på.
Aosoth borde verkligen bli stand-up komiker.
#201: hahahahahaha ja 😂
Timson, jag har sällan behövt skratta såpass mycket. Och framförallt inte tack vare en demon.
#203: Glad att han roar dig, han blev faktiskt en väldigt underhållande karaktär 😉😂
Nu har Tismon kommit in!
Nu ska vi se vad Aosoth har att säga.😃
Nu vet vi vem som egentligen är korpen. :‘)
Hahahaah godmorgon på er, jag somnade vid 5 imorse! Här ska det rollas 😁
God middag.
Tackar, det blir frukost nu till lunch 😉
- Redigerat 2022-08-01 12:29 av [Tismon]
#207: Somnade vid… 5?😱
#210: Jag är inte särskilt hälsosam 😂 Mitt dygnsrytm är lite fel haha
#211: Hjälp…
Rowan får tåla mycket. Stackarn.
Det är tur att det inte finns några filter eller system som upptäcker förolämpningar för annars hade jag blivit bannad för länge sedan 😂
- Redigerat 2022-08-01 13:53 av [Tismon]
#213: Verkligen!
#214: Jag har redan filtrerat en hel del saker i ”bråket” mellan alverna. Höll på att bli många mindre vackra ord där. :’)
#216: Kan tänka mig det! Jag försöker att också hålla förolämpningarna på en acceptabel nivå
😂
Jag insåg hur problematiskt det är att era båda karaktärer är ranged och min karaktär som är melee är någonstans helt åt tjottahejsan 😂
Det vore ju däremot creepy om han, en man med ett demonsvärd, helt plötsligt fick för sig att förfölja två tjejer 😂
- Redigerat 2022-08-01 14:21 av [Tismon]
#219: Ja du… De bör nog råka stöta på varandra snart igen… Gärna med fiender. :’)
Jag tänker mig att han kanske hittar ett litet värdshus och frågar om information om monstergiftet och de pekar mig i samma riktning som era karaktärer är påväg?
- Redigerat 2022-08-01 14:25 av [Tismon]
#221: Bra idé. Kan typ vara samma väg ur byn och våra var och införskaffade proviant bara en timma eller liknande innan.
Och förresten: Hon spanade på honom med en fågel. Att följa dem vore på något sätt till och med snällare.
Bra idé!
#222: Fair enough haha
Okej men då kör vi på det!
Vad heter stället ni är påväg mot? Så kan de i värdshuset säga det
#225: Alltså… nu är de ju i den lilla byn vars namn jag kort måste komma på. Ge mig en sekund eller två.
Borka? Vet inte varför men namnet associerar jag med träd… :')
Jag tänker på en hund som skäller 😂😂 men drt blir bra!
Hund som käller i skogen alltså. Intressant.
Det är nog bork - bark 😂
Du tänkte nog engelska och jag svenska. Skulle förklara det hela då.
Haha aa, borka kan ju låte lite som björkar 🙂
Jag tänkte direkt på Ronja rövardotter och såg vildvittror som flög runt i en by ute i skogen 😂
Stämmer! Hade helt förträngt dem.
Hur transporterar Pil sakerna?
En säck. Liknar en potatissäck.
Det känns som att jag inte hinner ifatt er 😂
Rowan har som tur är en häst. Men jag jobbar redan med att komma på ett hinder som kan ge dig mer tid. :')
#238: Vet inte hur han ska få för sig att rida mot Ingenmansland?
#239: Han kanske måste till ett rike som befinner sig på andra sidan om landet?
#240:… Han försöker ju bara hitta ett motgift 🤔 Vet inte riktigt hur jag ska få ihop detta 😂
#241: Motgiftet består av sällsynta växter som befinner sig på otympliga platser och medan han samlar dessa? Samt att det finns ett troll med svartmagi. på fri fot… :')
#242: Han är ju ganska clueless angående trollet, han förstod inte vad som hände 😂 Han har växt upp på en gård och förstod inte ens varför alverna rannsakade stället. Aosoth har lite av en poäng när han kallar honom dum 😂
I och med Aosoth är så fruktansvärt mäktig så kände jag att det var bra att balansera ut det med en clueless och inte så erfaren karaktär 😉
#243: De lär ju resa en bit tillsammans och på den sträckan kanske de kan prata med varandra lite om vad i hela friden lockade dem ut på oskyddad mark med irriterande fiender. :')
#244: Ja, det gör det väldigt underhållande och han kan växa en hel del som person.
#245: Aaa, sant! Låter också som en bra lösning. Han får träffa Walter som ber honom att plocka dessa blommorna. Men var ska de finnas, alltså vad heter området? Var i Ingenmansland ska de?
#246: Jag får nog börja rita en karta innan vi tappar bort oss helt…
Kanske i någon mörk skog vid en slotsruin eller i ett stup? Så måste folket levande ner i stuped och sedan upp. :')
Eller liknande? Men namn… hm…
#247: En karta hade inte varit helt fel 😁
Oo,jag vill rita karta!😃
#248: Då sätter jag mig ner och ritar den strax. Ska bara fixa någon form av mat först. Det kommer bli ett rent kaos det hela…
#250: gör du så!
Denna tråden börjar bli lång och svårladdad. Låser den så hittar ni nästa chatt-tråd här:
https://rollspel.ifokus.se/discussion/1545558/dar-vagarna-mots-chatt
- Redigerat 2022-08-01 20:10 av [Tismon]