(Sökes) Rollspelare, Djur
Hej!
Nu tänkte jag skapa ett aktivt Rollspel i friform.
detta Tänker jag ska handla om djur.
Handling bestämmer vi tillsammans.
Jag har lite förslag på regler så jag tar dem här:
Ingen PvP
Inget GM/OP
Inget PP
Om personen inte vill rolla mer så “dödas den” eller försvinner på något vis.
Karaktären ska vara ett djur.
som sakt, Inget är bestämt men Jag vill att det på något vis ska handla om djur.
Vi kan hålla det nybörjar vänligt så kan alla vara med.
Så har du ett tips på en handling? sugen på att testa? Skriv Nedan :)
- Redigerat 2022-07-28 22:25 av [Lilium]
#1 så kul!
Jag skulle kunna tänka mig att vara med :))
Jag är med
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nån, någon ide på namn för rollet? Ide på handling?
#3 spännande!
Man ska väl börja med att skriva mallar?(vem man är.)
#7 nej inte riktigt här. Det gör vi när vi fått en handling(vad det handlar om, vad det går ut på osv) sen tar vi upp anmälningar då sätter man upp sin karaktär och sedan så börjar man.
Vad tycker ni det ska ha för handling? Ska det vara djur som är vilda? Som är husdjur? eller båda? eller djur som försöker fly från något? eller att man fokuserar på vardagen?
Skulle vara roligt ifall det var några typ av husdjur, som hade ett helt vanligt liv. De bestämmer sig sedan för att upptäcka världen, skogen. På vägen så möter de en massa problem, bland annat vintern, rovdjur osv osv.
Bra idé Amélie!
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10 jag funderade på det jag med!
I början kan de ju tex bo relativt nära varandra några srycken iaf och sen mötas på vägen och utforska skogen med problem osv!
om alla gillar iden i #10 kör vi nog på den :)
#11: tack tack ☺️
#12: några stycken skulle ju kunna känna varandra innan, exempelvis två katter som brukar gå på promenad tillsammans. Sen så kan de komma nykomlingar på vägen?
Jag gilla idén
Mvh 🐾
Någon kanske kan komma med ett till förslag, så att vi har något att välja på?
Hmm… Jag satt igår och funderade länge på en handling.. jag har en.. måste bara skriva den här. Kommer snart!
#17: okej, kul!
Min handling (lite kort)
Jag tänkte mig att alla är typ "vilda" Tex gatuhund, varg, björn eller helt vad du känner för.
Och att de inte levt i skogen men flyr ut dit var och en för sig, Och möts mitt i skogen Några stycken och sedan utforskar Andra städer eller skogen eller vad som helst enkelt
Detta skrev jag igår då jag hade lite samma tanke som dig (Amelie)
meen jag tycker inte min är nå bra :)
#14 den iden gillar jag!
Okej!
Om inte någon har en handling till så kanske vi kan köra på min?
Tänker att vi kanske kan vänta lite till, ifall det kommer mer människor som vill vara med? Kanske kan vi lägga ut en annons på anslagstavlan?
#21 Jag tänker då att jag kanske utvecklar din och skapar en Anmälningars tråd, så lägger nån upp på anslags tavlan :)
Jag kan lägga upp på anslagstavlan tavlan :D
Vill du att jag utvecklar handlingen?
#24 utvecka så kanske jag skriver till något :)
En grupp husdjur med helt vanliga liv, bestämmer sig en dag för att upptäcka världen, skogen. Under vandringen så möts djuren och bestämmer sig för att gå ihop. På vägen till friheten så möter de olika svårigheter, den kalla vintern, blodtörstiga rovdjur och mycket mer! Under tiden så utvecklas en vänskap mellan djuren.
Fixar det!
#27: fixar vad?😅
1 sak till bara.. Namn på rollspelet?
#28 Fixar det som handling!
Nån som har ett förslag till #29?
Vad tror ni om detta?
Som ett husdjur tror många det är kul, lätt och skönt.Men är det verkligen så?
En grupp husdjur med vanliga liv, bestämmer sig en dag för att upptäcka världen. För hur kul är det egentligen att inte veta vad som finns där ute? Under upptäckandet så möts de och bestämmer sig för att utforska tillsammans. På Vägen till friheten så möter de olika svårigheter, vintern, blodtörstiga rovdjur och mycket mer. Under Tiden så frodas en vänskap mellan djuren. För hur kul är det egentligen att sitta i en bur? Det tycker inte dessa djur..
- Redigerat 2022-07-29 12:34 av [Lilium]
#32 👍bra
Mvh 🐾
Någon som har svar på det i #29?
tänker att det enda som saknas är namnet på Rollspelet nu :)
Här är det jag kommit till iaf:
Som ett husdjur tror många det är kul, lätt och skönt..Men är det verkligen så?
En grupp husdjur med vanliga liv, bestämmer sig en dag för att upptäcka världen. För hur kul är det egentligen att inte veta vad som finns där ute? Under upptäckandet så möts de och bestämmer sig för att utforska tillsammans.På Vägen till friheten så möter de olika svårigheter, vintern, blodtörstiga rovdjur och mycket mer. Under Tiden så frodas en vänskap mellan djuren. För hur kul är det egentligen att sitta i en bur?
Regler:
Inget PvP
Inget OP / GM
Inget PP
Karaktären ska vara ett djur.
vi ska hålla det nybörjarvänligt så alla kan vara med.
Alla är välkomna även en bit in i storyn, då introduceras de genom att någon hittar dem.
Både mallar och CV är välkomna.
- Redigerat 2022-07-29 13:37 av [Lilium]
Vildlivet.
Husdjur eller inte?
På väg.
Som namn.
#35: Låter super!
Tänker vild,utflykten, något i den stilen kanske #38 bra namn!
#38: Röstar på "vildlivet."
Nån annan som har en bättre ide?eller vill föreslå ngt annat?
#40: Nä.
Vildlivet låter bra
Mvh 🐾
Amelie?
Handlingen blev ju super bra Nelly!
Vildlivet låter bra för mig! Ska jag göra en annons på anslagstavlan då? 😗
Gör så!
Oki
Så ger ser reklamen ut: https://anslagstavlan.ifokus.se/discussion/1545329/vildlivet-rollspela-som-djur!
Kul att min idé blev godkänd!
Jag e med
Tjena^^