De Annorlunda (Chatt) #3
Rollspelet > hittar du här <
Anmälnings-tråden > hittar du här <
Den förra chatt-tråden finns här
Här diskuterar vi allt som har med rollspelet att göra
Deltagare
Namn: Trista (gruppens ledare)
Ålder: 27 år
Kraft: Teleportation
Namn: Ben
Ålder: 19 år
Kraft: Formskiftare - Hund
Namn: Lavendel (Lavl)
Ålder: 14 år
Kraft: Stoppa tiden
Namn: Amber
Ålder: 13 år
Kraft: Formskiftare - råtta
Namn: Strach Ilmari Draak
Ålder: 21 år
Kraft: Vattenbaserad (drakeld) och övermänsklig/skarp hörsel.
Namn: Ilium
Ålder: 20 år
Kraft: Djurtelepati, Pricksäker med pilbåge
Super! 👍😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Vill bara säga att jag ska läsa igenom allas inlägg och "kommer komma" tillbaka ganska snart. När det är gjort kommer jag också skapa en ny roll-tråd eftersom den börjar bli lång men framtillsdess fortsätt rolla i roll-tråden 🙂
Nu har jag skummat igenom chatt-tråden!
Som sagt så är jag väldigt ringrostig på det här med rollandet så inte mycket som jag tänkt på.
Jag kommer göra en karta till katakomberna… Till miljön… Och tevkna lite hur det ser ut.
Detta kommer dock ta ett tag eftersom jag inte vill "bränna ut mig" och göra allt på en gång (tenderar att ta på mig för mycket). Kommer även bifoga relevant information till anmälningstråden så har man det lättåtkomligt så slipper ni bläddra igenom en massa kommentarer 😅
Ber om ursäkt för the "inconvenience"
- Redigerat 2022-05-11 20:08 av [Tismon]
#3: Ta det lugnt bara :) Är ju skoj och underlättar med kartor och sånt men vi har ju klarat oss rätt bra hittills så vi klarar oss nog ett tag till ;)
Och det är ju ett "nybörjar" Rollspel så jag ser de ju mest som ett skoj sätt att lära sig mer hur det funkar och då också hitta vad som känns som att det saknas och därför ett bra sätt att lära sig tills man kan "uppgradera" till ett mer "avancerat" Rollspel senare.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#4: Tack :)
Btw Billy, vilket land kom Strach ifrån?

Det kommer en till karta mer inzoomat. Vad tycks?
- Redigerat 2022-05-11 21:49 av [Tismon]
#7: Wow, vilken läcker karta! Fantastiskt jobbat! 😍
Men om det var en mil från där gruppen var till havet, då är inte det där speciellt stort ändå? Eller tänker jag galet? Strach och Ben gick ju därifrån till havet på några timmar.
#8: Hur menar du nu? 🙂 Vi är bara en mil från havet, men jag kan inte riktigt rita hur "liten del" vi är på, annars hade det inte synts på kartan. Havet är ju norr om där vi befinner oss
- Redigerat 2022-05-11 21:48 av [Tismon]
#9: Är Liora hela landet? För om vi är en mil ifrån havet där vid sjön, då innebär det ju att hela landet är ungefär… jag gissar 3-5 mil brett? Det är ett väldigt litet land. För om den sträckan täcker in en mil, så är ju landet extremt litet.
Eller är Liora ännu större än just den gröna biten på kartan? Är det vita också delar av Liora?
#11: AHA! Nu hänger min trötta hjärna med! Jag har nog aldrig sett hav som ser ut som sjöar innan, så därför antog jag att det var en sjö. 😅
#12: Haha ingen fara! Googla svarta havet 😊
Liora är ungefär lika stort som Kanada haha
- Redigerat 2022-05-11 22:21 av [Tismon]
#11: Antar det är ett Bihav då som har nån form av förbindelse till Hav två (som typ Medelhavet eller Östersjön)?
#14: Jo, jag antar det också med tanke på den tunna landförbindelsen där vid gränsen mellan Liora och Lun. 😀
#14 & #15: Ja men precis!
Om ni vill får ni gärna döpa haven jag kommer inte på namn men än sålänge har vi 3 st hav 😂 Finns intresse kan jag göra en världskarta
Oh, jag har en ide på namn till Hav 1, men vet inte om jag kanske ska fråga om lov för att använda det först (är en person som använder det som sitt användarnamn i ett spel jag spelar och även andra sidor). (Inte hittat namnet någon annanstans som inte är kopplat till den personen så känns som det är artigast att fråga först då).
#18: Vad roligt! Precis, det är nog bäst om du frågar :)
#6: Landet heter Màmor, och består av fyra "main islands" som heter Rïsse, Maxkhausse, Thelăt och Cruckawt.
Finns även 6 mindre öar längs Maxkhausses östra gräns.
Strach föddes och växte upp i staden Elxethz på ön Cruckawt.
#20: Cruckawt betyder f.ö "crooked's nest" på deras gamla dialekt. 🙃
#20: Hur ser klimatet ut? Funderar på om det ska ligga sydligt eller nordligt? Den kommer antagligen vara på en annan kontinent då :)
#22: tja, vått och varmt tänker jag mig, då det finns en öken på en av öarna. 🙂
Men är lite säsongsbundrt för det snöar om vintern.
- Redigerat 2022-05-11 22:58 av [Moon AppleGrey]
#23: Aha! Då är det nog ganska mycket söder :)
#24: jo. 😁
Tyvärr ville hen inte att namnet användes (och det förstår jag för det var väldigt personligt, fick bakgrunds historien till det) så får fundera ut några andra passande namn.
#26: Ah, okej. Förståeligt! :)
Fortfarande genomförkyld och trött. Eländet satte sig i bihålorna för att kunna dra ut på det här så mycket och länge som det bara går.. 😩
Men jag börjar må bättre i alla fall och nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag ville dela med mig av dom här fantastiska bilderna av Ben som jag fått av Tismon! 😍🥰
Jag är så oerhört glad, tacksam och uppspelt över dom fortfarande. Dom är så fantastiskt fina och jag kan inte sluta titta på porträttbilden av Ben. Så vacker, välgjord och fin att jag inte vet var jag ska ta vägen! 😍😍😍
#28: Krya på dig! Är verkligen superfina bilder!
#28: vad skönt att det börjar bli lite bättre i alla fall! Och tack! 😊
Själv har jag kännt mig lite nere så man får helt enkelt lyssna på sitt mående först!
#28: får krya på dig. 🌻💜
Nä, men åh så fina bilder! 😍
#30: håller med. Och hoppas att du också mår bättre snart. 🌷💕
Mitt mående har gått lite upp och ner idag.
Var hos veterinären med Wulfe igår på återbesök för att ta blodprov för att se om det kunde vara problem med levern som orsakade hans dåliga päls och extrema obehag i huden (vilket gjort pälsvården till en mardröm för oss båda och behövde klippa vart tredje vecka för det tova sig så fort). Tyvärr var alla värden helt perfekta (vilket man ju i normala fall vill ha men inte denna gång) och efter lite diskussioner om alternativa behandlingar som inte direkt testats på kaniner (som psykofarmaka) bestämde vi att det bästa för Wulfe var att få somna in.
Han fick iaf nästan ett halvår av härligt kaninliv med frihet och gräs och smarrigheter (från att bo utan mat och vatten med hela kroppen ihop tovad av 2 cm tjock kompakt tova och med barn som sprungit och jagat och försökt sparka på honom och Moira där han troligen skulle svultit ihjäl om han varit kvar för han var bara ett benrangel under tovan).
Även om jag var rätt inställd på det (känt redan sen nyår att det gick åt det hållet) så tog det ändå hårt på mig. Just för att han var så ung så känns det så mycket värre.
Är så lugn och tomt här hemma nu och det märks hur mycket Wulfes närvaro varit stressande för Moira (hans oberäkneliga beteende och mat konkurrens framför allt).
#33: Åh nej…
Självklart blir man ledsen när ens fyrbenta kompis lämnar en, ung som gammal. Fy, stackars Wulfe, men skönt att han inte behöver lida längre i alla fall. Vila i frid Wulfe. Ta hand om dig själv. 🌸
#33: Åh, vilken sorglig läsning. Jag är så ledsen för din skull. Jag tror jag läste om dig och dina små på någon annan sajt, för jag känner igen namnet Wulfe och Moira så väl. Du gjorde allt du kunde för honom och gav honom det liv en kanin förtjänar. 💖
#34: Man hinner ju fästa sig vid dem så fort! Även fast jag ändå försökt hålla lite "avstånd" så buffade hans sig in i hjärtat (kommer sakna hans hårda nosbuffar han alltid gjorde på mig så fort han ville något).
#35 Har skrivit en del om dem på lite alla möjliga olika sidor. Som veterinären sa, han fick en chans och betydligt mer kämpande än vad många hade gett honom.
Trots sina problem hade han ett hjärta av guld och trots dödsångest vid klippning så var han snabb med att förlåta en.
#33: nä, vad hemskt.😿
Så ledsen för er skull. 🌹💗
Nån som vet när de är aktiva? 😉
#39: Jag börjar komma på banan igen. Fortfarande snörvlig, men det kan jag ta. Tänkte skriva nu i helgen och koll läget med alla?
Jag vet att jag är aktiv till mesta dels denna vecka iaf 😊
Jag kan troligen lite när som (utom måndag kvällar för då är jag i stallet).
Kommer ha fullt upp denna helgen, stall imorgon och mors dag på söndag
Själv har jag inte tid idag alls men kan nog rolla imorgon.
Dock så kan Strach följa med stumt i bakgrunden om Ben och Ilium vill "prata" osv idag.
jag kan hela veckan nu.
Hade varit kul om vi fick igång det lite. :D
Jag ska åka 7-8 timmar bil så jag kan hela resan då iaf
Jag är fortfarande sjuk och verkar aldrig bli frisk igen. För en vecka sen eller så kändes det som om jag äntligen var på bättringsvägen och började må bättre, sen insjuknade jag i helgen igen och det blev hundra gånger värre. Så jag orkar fortfarande inte rolla, inte förrän jag börjar må bättre.
#46 du får krya på dig
#46: Krya på dig.
#46: Krya på dig!
Hoppas verkligen det vänder snart, är så jobbigt med dessa långkörare det känns som man aldrig blir av med.
#46: stackars dig. 😢
Hoppqs att du mår bättre snart. 🌻
Jag har bara varit så utmattad på sistone
Amber är sugen på att göra något då hon suttit stil länge nu 😉
Har nån mer tid/ork att fortsätta just nu? Eller ska vi vänta?
Jag vill verkligen, men jag är så fruktansvärt utmattad och slutkörd mentalt. Jag bor bredvid en byggarbetsplats (ca ett par hundra meter ifrån mitt sovrumsfönster) där dom sätter igång att borra i stenar och låter som om dom håller på att "spränga" saker i bitar och dom drar igång klockan sex varje vardagsmorgon.
Så jag som nattuggla håller på att desperat ändra mina sömnrutiner abrupt för att få några timmars ostörd sömn varje natt och ovanpå det sitter jag och lyssnar på en byggarbetsplats och allt dess oväsen halva dagarna. Det tröttar ut åtminstone mig rejält. 😵
- Redigerat 2022-07-20 09:55 av Mitchika
Jag har alltid lite tid till övers så jag anpassar mig efter de andra. (Och är inte introducerad än, men det brådskar inte.)
#53 jag vet inte vilken handling osv det skulle ha isf…
#56: Du gillar ju djur så ni kan rollspela djur kanske? :)
Sedan kommer detta rollspelet väl igång senare men det skadar inte att vara med i fler än ett rollspel
- Redigerat 2022-07-20 13:57 av [Tismon]
#57 hmm smart!
Precis som för de andra har jag haft fullt upp, och mentalt orkar jag inte med Rollspel just nu.
Hoppas dock kunna fortsätta senare.
#54: så där har det varit för mig hela året, så du har verkligen mina sympatier.
- Redigerat 2022-07-21 05:38 av [Moon AppleGrey]
#59 okej.
Hoppas att det blir bättre för er 😀
#59: Åh gud, jag lider verkligen med dig. 😵
Dom håller fortfarande bara på att förbereda marken, när det äntligen är klart så ska 2-3 byggnader upp också samt fixa allt runtomkring så jag lär få stå ut med det här i ett par år framöver..
#60: tack. 😊
#61:
Ja, här håller de på att bygga ut centrum (några hundra meter från mitt hus) så kanske 3 nya hus har förts upp.
Och det var inte många år sedan de byggde om busshållplatsen heller så det var ännu mer oljud.
Känns typ som att de aldrig blir klara här. 😅
Aha, så pass. Fy sjutton säger jag bara. 😥🌻
Har helt glömt bort den här sidan 😬
Är rollspelet fortfarande igång? Isåfall har jag missat en massor!
#64 nepp inte igång just nu.
Vi väntar på att alla ska må bra och ha ork att fortsätta 😀
När det är igång vill jag gärna vara med!
Ska hitta på nån karaktär bara.
När börjar vi igen ?
Tjena^^
När alla har tid och ork att fortsätta.
Ok
Tjena^^
Jag kan troligen hoppa in och köra lite när som. Dock lär jag behöva läsa om allt som hänt för känns som jag lyckats glömma en hel del. 🤔
Jag själv är redo.
Nu då?
Jag är otålig,ursäkta.😁
Jag har egentligen tid nu.
#73: bra! Jag med
Tjena^^
Vi får se hur det är med det andra. Tror många har en hel del snart. Hösten brukar alltid bli stressig mot slutet.
Jag är ju lite beroende av Mitchika och Billy för att fortsätta men vi är ju en bit bort i skogen så ni andra kan ju fortsätta utan att vi närvarar.
#76: Jag kan ge det ett försök, men jag är genomförkyld och inte i bästa skicket.
Jag är redo att köra igång, om resten är ?
Jag är redo.
Tjena^^
Samma här.
#77: Känn ingen stress om du inte känner dig helt okej. Vi står ju ändå i skogen borta från övriga så vi kan ju sitta och "fika" i all evighet medan de andra löser världens problem 😂
#81: 😂
Tjena^^
Hur har alla det nu?😁
Jag kan.
Tjena^^