Annons:
Etiketterrollspelfantasyfriformnutid
Läst 1383 ggr
[Tismon]
2022-04-06 17:22

De annorlunda (Anmälningar)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I en värld där vissa har krafter så skulle många vara glada för att ha en "gåva". Så är det inte för majoriteten av människor i Liora.

Människor med krafter jagas ned, likt häxjakterna man hörde om i sagorna. Skillnaden var att dessa var inga häxor och detta var ingen saga. Vad man gjorde med "De annorlunda" varierade. Folk utnyttjade deras krafter för sin egna vinning. Militären använde dem som vapen i kriget mot grannlandet Lun. Vetenskapsmän låste in dem i små celler och utförde horribla experiment på dem. De såldes som slavar och de jagades ned av bounty hunters. Problemet var att vem som helst kunde födas som En Annorlunda och ingen vet om det såvida de inte råkat aktivera sin kraft av misstag.

Vi rollspelar en grupp av Annorlunda som tagits in av Ledaren Trista (som kommer rollas av mig). Hon har en hemlig bas nere vid de övergiva katakomberna - dit människor inte vågar gå för nära. Målet är att nå grannlandet Lun, där det ryktas att alla blir behandlade väl och även Annorlunda sägs ha rättigheter. Detta utspelar sig i nutid.

Alla är välkommen att joina, vi har inget maxnummer. Detta rollspelet är öppet även om vi kommer en bit i storyn så kommer karaktären som joinar introduceras genom att Trista hittat dem någonstans.

Jag skapade detta Rollspel för nybörjare som är sugna att pröva på att rolla. Vi godtar en-menings-inlägg och försöker hålla det chill och nybörjarvänligt.

Regler

  • Inget PP
  • Inget GM eller OP karaktärer (de krafter ni väljer får inte vara överdrivet starka och om de är riktigt starka måste ni ha en svaghet.)
  • PvP är tillåtet om ni diskuterat om det på förhand
  • Om personer vill sluta rollspela eller blir allt för inaktiva så "dödas" deras karaktärer eller försvinner på annat sätt

Både Mallar och CV är välkomna


Deltagare

#4:
Namn: Trista (gruppens ledare)
Ålder: 27 år
Kraft: Teleportation

#3:
Namn: Ben
Ålder: 19 år
Kraft: Formskiftare - Hund

#22:
Namn: Lavendel (Lavl)
Ålder: 14 år
Kraft: Stoppa tiden

#37:
Namn: Amber
Ålder: 13 år
Kraft: Formskiftare - råtta

#56:
Namn: Strach Ilmari Draak
Ålder: 21 år
Kraft: Vattenbaserad (drakeld) och övermänsklig/skarp hörsel.

#101:
Namn: Ilium
Ålder: 20 år
Kraft: Djurtelepati, Pricksäker med pilbåge


Rollspelet har nu börjat! > Du kan hitta tråden här <

> Här diskuterar vi om allt gällande rollspelet<

>Chatt-tråd nr 2 <

> Chatt-tråd nr 1 <

rolla rollspel fantasy
  • Redigerat 2022-05-11 19:27 av [Tismon]
Annons:
Moon AppleGrey
2022-04-06 17:25
#1

Vad menas med "blir alltför aktiva"? 🤔


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-06 17:28
#2

#1: jag redigerade det, hade skrivit fel. Det skulle stå inaktiva 😅

Mitchika
2022-04-06 22:34
#3

Okej, jag hoppar in med en gammal rollspelskaraktär, lätt omskriven för att passa in i det här rollandets historia. 😀

Namn: Ben
Ålder: 19 år
Kön: Man
Art/ras: Människa/Formbytare/Hund
Personlighet: Ben är för det mesta en glad och hjälpsam kille med stark äventyrslust. Han försöker följa sina föräldrars exempel genom att alltid bemöta andra artigt och med respekt, men lyckas inte alltid. Speciellt inte om den andra personen ger ett dåligt första intryck. Han kan även vara lite hetlevrad ibland och ganska långsint om någon lyckas såra honom eller någon som han tycker om.
Utseende: I människoform är han en rätt lång, smal kille med brunt hår och blåa ögon. Väldigt ordinär, sticker inte ut från mängden och ingen man skulle titta efter två gånger. I hundform är han en schäferlik hund (både till storleken och utseendet) med samma blåa ögonfärg som i sin mänskliga form. Hans päls är mestadels mörkt gyllengul, men med mörkbruna inslag här och där, inklusive brun nos och mask.
Viktiga egenskaper som utmärker denna karaktären: Han är fast i sin hundskepnad sen han ofrivilligt bytte form för första gången och vet inte hur han ska göra för att förvandlas tillbaka till människa igen.

Bakgrund: Ända sen Ben förvandlades till en hund har han haft svårt att komma ihåg minnena från sitt förflutna. Dom finns där, men känns konstiga och osammanhängande. Han kan bara få tag i små fragment här och där. Ben minns en gård ute på landet. Han minns höns, kor och får och en familj som han tror är hans.

Det första han minns tydligt är att vaknar i sin säng en morgon som en hund. Hans pyjamas hängde löst runt honom och han kunde inte röra sig ordentligt eftersom att han inte kände igen sin egen kropp. Han fick panik, försökte ropa på sina föräldrar, men allt som kom ut ur hans mun var skall, ylanden och skrik. När hans föräldrar stormade in i rummet hade han lyckats kravla sig ut ur pyjamasen och ner på golvet, så allt dom såg var en skrikande hund på golvet.

Hans föräldrar får panik, slänger ut hunden ur huset och börjar leta efter sin son. Ute på gården ligger Ben och ropar på hjälp, men allt som kommer ur hans mun är skall, ylanden och gälla skrik. Han inser att allt oväsen han för håller på att locka till sig uppmärksamhet från grannarna och folk omkring och bestämmer sig för att försöka ta sig därifrån för att lugna ner sig och greppa situationen. Så han kryp-springer ut i skogen så gott han kan i sin nya kropp för att sätta sig i säkerhet.

Med tiden har han lärt sig gå och röra sig någorlunda i sin nya kropp och även återfått förmågan att prata mänskligt språk, men han har också kommit till insikten att han är en av "De Annorlunda" så han undviker att komma i kontakt med människor och ligger lågt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tismon]
2022-04-06 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Trista

Vid första blicken kan 27 åriga Trista uppfattas som hotfull då hon ofta är alert och håller sina väggar uppe. Tillsammans med det hårda yttre har hon också ett lugn som gärna smittar då hon kan vara extremt tålmodig. Hon är den praktiska ledaren som gör sitt bästa för att hålla alla säkra och ser till att alla har allt för att överleva. Hon är atletisk och tvekar inte från att ta till våld för att skydda dem hon bryr sig om.

Innanför det hårda yttre döljer sig en tjej som egentligen är mjuk och empatisk. Man skulle kunna tro att hon är smart och alltid har koll på allt, vilket stämmer till viss del, men försöker du ha en djup konversation med henne märker du ganska snart hur vilse och "airheaded" hon i själva verket är.

I skolan hade Trista inte särskilt höga betyg men hon hade ambitioner inom dans och skytte. Hon hade en härlig barndom där hon var väldigt aktiv i många sporter och aktiviteter. När det senare visade sig att hon hade krafter skapades det en stor konflikt inom familjen. Hennes pappa ville sälja henne och menade att det var säkrast för familjen om de inte hade med henne att göra medans hennes mor var den som försökte skydda henne. Sanningen spred sig ganska snabbt och snart kom det människor som försökte fånga henne. Med sin teleportation lyckades hon med nöd och näppe undanfly fångenskapen men det var verkligen knappt. Hennes stora räddning var tjejen hon senare föll för och blev tillsammans med, Sofie. De två, och en grupp andra Annorlunda flydde tillsammans och skapade basen som man kan finna idag vid de övergivna Katakomberna. Bland gruppen skedde ett svek som ledde till att alla i gruppen blev mördade eller tillfångatagna och återigen lyckades Trista med nöd och näppe undankomma fångenskap med hennes teleportation. Hon var den enda som lyckades fly.

  • Redigerat 2022-04-06 23:15 av [Tismon]
Mitchika
2022-04-07 18:42
#5

Vi kanske ska ge det här inlägget en liten knuff så att det kommer tillbaka till första sidan av inläggen till vänster och inte faller i glömska eller missas? 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilium]
2022-04-07 20:18
#6

Hur hittar ni insperation?
Ny i Rollspel världen så jag vet ej hur jag ska få min insperation riktigt
Hittar ni på dem?

Annons:
[Tismon]
2022-04-07 20:50
#7

#6: Ja vi hittar på dem :) Bara låta fantasin flöda. Först bestämmer du vilket kön den karaktär ska ha. Ta ett namn som du tycker är fint. Välj en kraft som du tycker är cool. Hitta sedan på en bakgrund och personlighet som passar namnet och kraften 😀

Mitchika
2022-04-07 20:51
#8

#6: Japp. Ben är en gammal rollspelskaraktär som jag skapade för flera år sedan för ett annat Rollspel, men han funkade här också med lite lättare omskrivningar och förändringar. 😀

Jag hittar ofta inspiration när jag läser böcker samt ser på filmer eller serier med intressanta karaktärer. Jag undrar hur det skulle kunna vara att rollspela som en karaktär med samma eller liknande personlighetsdrag, problematik eller nyckfulla egenskaper som en viss karaktär. Antingen något som jag gillar eller som jag tycker vore spännande eller utmanande att prova på. Med det som grund bygger jag sen vidare på karaktären tills jag känner att jag har tillräckligt mycket för att rollspela med.

Många tar även inspiration direkt från andra karaktärer man gillar eller älskar från böcker, TV, film, serier och även verkliga livet för att skapa och utveckla sina egna. Det kan underlätta, speciellt i början! Jag säger inte att man ska kopiera en annan persons karaktär rakt av, men det kan fungera utmärkt som en grund att utveckla en egen karaktär ur.

Det är bara att säga till om du vill ha lite hjälp med karaktärsskapandet. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilium]
2022-04-07 21:21
#9

#7 och #8
Tack
Kommer nog nån anmälan efter att jag kommit på

Era var ju super bra 😀

Undrar vart jag ska få insperation av 🤔
Skulle vilja ha något anorlunda i utseendet med men ja vi får se

  • Redigerat 2022-04-07 21:24 av [Lilium]
[Lilium]
2022-04-07 21:34
#10

#3 kan man få "sno" iden med
Form brytare
Då en annan bakgrund ett annat djur och ett annat sätt men bara iden
Gillar iden och djur

Helt ok om du ej vill
Eller blir det tråkigt?
Vet ej om man får så frågar 😀

  • Redigerat 2022-04-07 21:35 av [Lilium]
[Tismon]
2022-04-07 21:35
#11

#10: ja det går bra 🙂

[Lilium]
2022-04-07 21:36
#12

#11 vad bra 🙂 😊

Mitchika
2022-04-07 21:37
#13

#10: Ja, självklart! 😀

Formbytare är inget jag äger eller har ensamrätt eller anspråk på eller så, utan det är bara ett av mina favoritväsen/varelser/förmågor (beroende på) att rollspela som. Jag tycker bara det är kul när andra vill pröva på det också! 😊

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Tismon]
2022-04-07 21:38
#14

#12: Jadå 🙂 Sålänge karaktärerna inte har identiska krafter (vilket också egentligen är ok, men berättelsen blir mer intressant om man varierar sig)

  • Redigerat 2022-04-07 21:38 av [Tismon]
[Lilium]
2022-04-07 21:39
#15

#14 oki ville bara dubbelkolla 😀
#13 vad kul 😀

Maleficum
2022-04-08 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag är lite sugen på att vara med och testa Rollspel igen. Skulle kunna använda min förra karaktär (med lite modifikation för har för mig jag var alv).

Men kommer inte vara hemma och ha möjlighet att faktiskt vara aktiv förrän om lite mer än 2 veckor.

Min karaktär (Ilium) var jägare (bra med bågskytte och hade en psykisk länk med djur och hade sitt egna djur som hjälpte till. En räv i detta fallet. Levt ute i naturen själv under lång tid så är inte bra på det sociala och ogillar städer och andra människor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
2022-04-08 10:27
#17

#16: Wow, vad fin! Vilken läcker grej, är det en slags tallriksmålning eller ser jag helt galet? 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tismon]
2022-04-08 12:26
#18

#16: Häftig 🥰

Maleficum
2022-04-08 13:49
#19

Tack! Ja, det är en tallrik :) min mormor målade porslin så var ofta där och målade så har hela vägen full med målade fat (börja måla porslin 1997 men måla glas innan dess). Nu har det dock inte blivit något de senaste 2-3 åren men hoppas jag ska kunna ta mig i kragen och sätta igång igen.

Just den bilden representerar egentligen en Kitsune i sina båda former men använde den som Avatar för min karaktär den gång jag spela Rollspel tidigare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
2022-04-08 13:51
#20

#19: Jag tänkte precis fråga om det just för rävens svansar. Klockren Kitsune! 😍🥰

Vad häftigt, du är så duktig! Jag har aldrig ens tänkt tanken på att måla tallrikar, så läckert! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Lilium]
2022-04-08 14:06
#21

#16 så fin!

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-09 16:26
#22

Jag har aldrig rollspelat men antar att jag kan testa? 🙃

Här är en som jag nyss kom på :)

namn: Lavendel, kallas Lavl
ålder :14 år
kraft : kan stoppa tiden genom att stänga handen såhär: ✊🏽 Och säga upprux, desto längre som hon har tiden stoppad, desto tröttare blir hon. För att få tillbaka tiden så säger hon intrux.

bakgrund
Lavendel, eller lavl som hon kallas är tillbakadragen och kan av de flesta uppfattas som bitter. Ingen, förutom hennes storasyster har sett henne le.
När hon var sju så upptäckte hon sin ovanliga förmåga, men eftersom att hon stoppade tiden så märkte ingen det. Orden valdes genom en lek som hon lekte med sin syster, en hitte-på lek. Hon insåg inte förrän några år senare, att hon tillhörde de Annorlunda.
Hon sa aldrig något till sina föräldrar, inte ens till sin sjuka syster.
När hon var 12 så rymde hon hemifrån, hon kunde inte se sina föräldrar i ögonen, inte efter det hemska som de gjort mot den lilla pojken, bara 5 år. Annorlunda så klart..
Hennes syster dog dagen innan som hon rymt, hon var också en annorlunda.

utseende
Lavl har ett grönt öga , ett lila glittrande öga. När hon föddes hade hon bruna, men desto äldre som hon blev, desto mer ändrades färgen. Nu för tiden så ser man inget brunt längre. Hon har kastanj färgad hy och svart hår. Hon ser ganska liten ut, mindre än de flesta 14 åringar.

bettende

Lavendel har kort temperament; hon blir snabbt arg, och är snabb på att ta till våld. Hon är snabb, mycket snabb med att utnyttja sin färdighet. Under de två åren som hon varit hemlös så har hon lärt sig ett o annat. Hon tvekar inte en sekund till att använda det på den som stör henne.
Är detta bra? :D

  • Redigerat 2022-04-09 19:45 av [Tismon]
  • Redigerat 2022-04-09 16:28 av HaMsTeRpLaMsTeR123
[Tismon]
2022-04-09 16:32
#23

#22: Ja den var väldigt bra! Tänk bara på att inte göra henne för stark bara. I och med hon är en 14 årig kanske det kan vara svårt att tackla ned vuxna män som dessutom dedikerat sina liv till att jaga ned andra Annorlunda :) (det är sedd som ett professionellt yrke och bounty hunters får sin största inkomst därifrån)

Annars gillade jag henne väldigt mycket 😊

  • Redigerat 2022-04-09 16:33 av [Tismon]
Mitchika
2022-04-09 16:47
#24

#22 Jag håller med Tismon, det är en bra karaktär med intressant bakgrundshistoria. 😀

Som Tismon är inne på så kan hon behöva balanseras lite. Ett jättebra tips när man skapar en karaktär och ger den olika förmågor och färdigheter är att fråga sig själv: om det inte är medfött, (som de Annorlundas egenskaper, till exempel) hur har karaktären lärt sig det?

Hur sannolikt är det att karaktären har haft möjlighet eller tiden att lära sig och eventuellt bemästra en förmåga eller en färdighet så pass att den kan besegra professionella inom ett område när man tar karaktärens bakgrundshistoria, ålder och fysik i åtanke?

Det kan kännas lite tråkigt att dra ner på en karaktärs förmågor, men det lämnar stort utrymme för karaktären att utvecklas och växa under rollspelets gång och bli starkare och bättre med tid och erfarenhet. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilium]
2022-04-09 18:39
#25

woow vad bra!

Moon AppleGrey
2022-04-09 18:49
#26

Min tid räcker tyvärr inte till för att rollspela just nu, men kommer att följa detta med intresse.
Förhoppningsvis kan jag delta vid ett senare tillfälle.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-09 19:10
#27

#26: Okej vad synd men du är alltid välkommen att hoppa in senare 😊

  • Redigerat 2022-04-09 19:11 av [Tismon]
Annons:
HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-09 19:41
#28

#23: okej! Kan man ta bort den biten då?
Och istället skriva typ,

Hon är snabb, mycket snabb med att utnyttja sin färdighet. Under de två åren som hon varit hemlös så har hon lärt sig ett o annat. Hon tvekar inte en sekund till att använda det på den som stör henne.

[Tismon]
2022-04-09 19:45
#29

#28: Så! 👍

[Tismon]
2022-04-09 19:52
#30

Skulle du vara med nellysofia12345?

Moon AppleGrey
2022-04-09 20:12
#31

#27: ja, tycker det jag också,en är som det är.
Tack! Kommer skicka dig ett pm om det isåfall när tiden räcker till.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Mitchika
2022-04-09 20:14
#32

#28: Det där blev toppen, perfekt balansering av henne! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-09 21:38
#33

#32: tack!

Jag förstår dock inte riktigt, vad är det som jag ska göra? 😗💅

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-09 21:40
#34

#33: ahh jag läste nyss guiden, kul! :)

Annons:
[Tismon]
2022-04-09 21:52
#35

#34: Yes, när vi fått ihop alla spelare så drar vi igång 😁

[Lilium]
2022-04-10 09:07
#36

#30 japp fixar nu :)
har inte haft tid att skria ned :)

[Lilium]
2022-04-10 09:32
#37

namn: Amber
ålder: 13
art:människa/råtta / frombytare
personligheter: Amber är en väldigt tyst tjej och försiktig/osäker innan man lärt känna henne men efter ett tag så blir hon allt mer pratsam och nyfikenheten tar över. hon är snäll och förstående för andras bakrund,Amber är väldigt smart.
när Amber är råtta är hon myckett modigare

utseende
som människa har Amber har långt lockigt blondt hår.
Hon har gröna/blå ögon dock har hon små fötter för övrigt ingen man lägger märke till.
som råtta där imot är hon helt kolsvart med endast en vit tass och ett vitt sträck vid nosen,enligt många "söt"

bakrund: när Amber föddes så föddes hon som vanlig bebis trodde hennes föräldrar men så var det ej för amber kunde bara 1år senare förvandlas till råtta när som men hennes föräldrar visste ej det då det bara hände på hennes rum/ när hennes föäldrar var borta. Men hennes föräldrar dog av okänd orsak när hon var 8år
Amber har nu lärt sig tala någolunda människospråk som råtta,derför är hon nu lite misstänksam mot nya människor men det går över fort.

styrka
kan ta sig in i små utrymmen

svaghet
blir jätte trött efter att varit råtta för länge
hela tiden för att minska risken att förvandlas när som till råtta men det funkar ej alltid.

så lägger in en bild på min gerbil (öken råtta)som ser ut som jag beskriver amber när hon är förvandlad:)
hoppas den var bra :)

  • Redigerat 2022-04-12 08:13 av [Tismon]
Moon AppleGrey
2022-04-10 09:34
#38

#37: ser ingen bild, men gillar beskrivningen av henne.
Mycket intressant. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Lilium]
2022-04-10 09:38
#39

försöker få in en bild på datorn :)

Moon AppleGrey
2022-04-10 09:41
#40

#39: aha. Jag hade tolkat det som att det skulle vara med en bild när du postade kommentaren, så missuppfattade det lite grann.
Ser fram emot att få se bilden. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-10 09:41 av Moon AppleGrey
[Lilium]
2022-04-10 09:42
#41

#40 lätt hänt dock gissar jag att det blir en suddig bild då det var 6åriga jag som fotograf 😂

Annons:
Moon AppleGrey
2022-04-10 09:42
#42

#41: blir nog bra ändå. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Lilium]
2022-04-10 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

en bild från sidan på sörnos som han hette

Moon AppleGrey
2022-04-10 09:45
#44

#43: så söt. 😍


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Lilium]
2022-04-10 09:47
#45

#44 haha ja jag vet vi har bara haft sötisar

när ska vi dra igång?

[Lilium]
2022-04-10 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

här är en bättre bild!
där man ser alla detaljer :)

Moon AppleGrey
2022-04-10 09:55
#47

#45: förmodligen snart. Tismon vet.

Ska f.ö posta min karaktär här i tråden under dagen. 🙂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Mitchika
2022-04-10 09:57
#48

#37: Ännu en bra och intressant karaktär, vad kul! Och bonusbilder på en fantastiskt söt gerbil på del. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2022-04-10 10:01
#49

#47: Åh, vad kul att du också ska vara med! Jag missade nästan ditt inlägg där. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-10 10:03
#50

#49: jo, jag satt och knåpade på det i går kväll.
Vet inte var jag fick inspiration ifrån, för skapade henom från tomma intet.😅
Kanske mina år som fanfic skrivare har sina fördelar?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Lilium]
2022-04-10 10:04
#51

#48 japp :)
jag fick iden då han varit bort ett halvår nu men han har det bra i djur himmelen
och han levde 4år men han gick bort 3 dagar från sin 5års dag så jag brukar säga typ 5

#49 lätt hänt med mycke bilder :)'

#50 ja kanske
taggad på starten
har aldrig kört Rollspel förut :)

Moon AppleGrey
2022-04-10 10:06
#52

#51: samma här, alltså att jag aldrig har "rollat" förut. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Mitchika
2022-04-10 10:07
#53

#50: Det tror jag definitivt kan spela roll! Jag är också fanficskrivade och har varit det sen tonåren och sånt kan verkligen underlätta och göra processen lite enklare. 😀

#51 Åh, jag beklagar! Han var otroligt fin, vad härligt att han hängde med så pass länge. ❤

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2022-04-10 10:11 av Mitchika
[Lilium]
2022-04-10 10:10
#54

#53 tack!

Moon AppleGrey
2022-04-10 10:12
#55

#53: ja, precis.
Och så fort en enda tanke började, så gick det inte att få stopp på det typ. 😂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Moon AppleGrey
2022-04-10 11:00
#56

Okej, här kommer alltså bion för min karaktär Strach.

Namn: Strach Ilmari Draak

Smeknamn: Träddraken

Ålder: 21 år.

Ras: Människa/vattenväsen

Utseende:
Isblå ögon. Svart hår.
Ljus hy som skiftar i blå/gula toner. Röda läppar. Korta, spetsiga öron.
Strachs ögon skiftar färg när han använder kraften, till samma nyans som ett dimmoln.

Kraft/förmåga:
Vattenbaserad (drakeld). Övermänsklig/skarp hörsel.

Begränsningar:
Måste ha ständig tillgång på saltvatten, och har flera fickpluntor han häver i sig under dagen.
Får Strach inte i sig den dagliga mängd saltvatten han behöver så svimmar han, och innan dess känner illamående och har lätt till att brusa upp.
Att Strach behöver fickpluntorna är för att han egentligen behöver vara under vatten under större delen av dygnet då han är ett vattenväsen.
Dock påverkar detta hans krafter negativt, då vattenelden skulle vara mycket starkare om han befann sig i vatten, och hans maxantal skulle tredubblas till 12 på en dag och 18 på en vecka.

Han lider av thalassophobia, sin kraft till trots, och kan inte se i färg (allt är i svartvitt och gråa toner).

Kan likt en drake "spotta" vattenkaskader (ser ut som drakeld fast i liquid form) genom att spänna magmusklerna, och den är så kraftig att den som blir träffad flyger två meter bakåt.
Dock är den för närvarande begränsad till 6 gånger på en vecka, och max 4 på en dag.
Efter 2 kaskader börjar Strach drabbas av yrsel.

Personlighet:
Likt sitt namn (Strach är polskt ord för rädsla), så är Strach lättskrämd och ogillar mörker.
Sover i träd om nätterna med en pannlampa tänd, och är därför också lätt att upptäcka för jägare som han hyser ett särskilt agg för.
Strach blir ibland kallad för Träddraken, då hans efternamn Draak betyder drake, och han sitter ofta i träd och spanar, eller tar sig en middagslur bland lövverken.
Strach är en ensamvarg som trots initial motvilja vill vara del av genemskapen hos gruppen Trista rekryterat.
Att han inte klarar av att vara nära andra i långa perioder är pga hans barndom då han minns det som hände hans mamma och har med nöd och näppe klarat sig från att bli infångad av jägare när Trista rekryterade honom.
Han har också en mycket bra hörsel, och får lätt ont i öronen av normal samtalston som han då uppfattar som skrik.

Bakgrund:
Han är en tvåäggstvilling, men systern Olga dog vid födseln.
När Strach var 3 år blev hans mamma Opal infångad av en jägare, och antas ha blivit dödad.
Pappan Tellus Mortimer Draak, som kommer ifrån motsvarigheten till landet Nederländerna, blev skadad vid Opals kidnappning då han saknar egna krafter, flydde tillsammans med sin son ned till en kloak där de levde i 5 år.
Strach upptäckte att han är en av de annorlunda som 12åring när han under en förkylning hostade upp en vattenstråle i ansiktet på Tellus.

.
.
Kommer så småningom att teckna en eller flera bilder på Strach (och möjligtvis resten av familjen), men de kommer förmodligen att postas i en egen karaktärstråd då jag har för avsikt att använda mig utav Strach i alla Rollspel.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-10 11:57 av Moon AppleGrey
Mitchika
2022-04-10 11:57
#57

#56: Okej, först och främst, bra, intressant och färgglad karaktär, insidan och utsidan. 😀

Du tror inte att hans känsliga hörsel riskerar att göra honom för svag, dock? Jag tänker att om normal samtalston gör ont och låter som skrik, hur illa reagerar han då när folk faktiskt skriker och på pistolskott eller höga smällar, till exempel? Riktigt höga ljud är extremt smärtsamt och kan göra vem som helst handlingsförlamad. Eller har han något i stil med hörselkåpor som kan skydda honom lite från den värsta smärtan av det? 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-10 11:58
#58

Lade till förklaring om varför Strach behöver fickpluntorna, och varför det ändå är ett dåligt substitut.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2022-04-10 12:01
#59

#57: ja, alltså man kan säga att det påverkas av hans mående?
Det är något han med övning/meditering kommer att kunna reglera.
För närvarande har han öronproppar i.

(Den biten är influerad av att jag själv har begränsad tolerans för auditiv stimuli)


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-10 12:04 av Moon AppleGrey
Moon AppleGrey
2022-04-10 12:06
#60

#57: glömde bort att svara på biten om vad du tyckte om min karaktär. 😅

Roligt att du tycker det, och jag ser fram emot att få lära känna honom på djupet.
Kommer faktiskt att skriva en bok/tecknad serie om honom och hans äventyr.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Mitchika
2022-04-10 12:08
#61

#59: Kanon, då så! Då är jag mindre orolig för honom. 😀

Jag är för övrigt likadan, jag är extremt ljudkänslig och kan reagera fruktansvärt illa på ljud relaterat till min dagsform. Det var därför jag blev lite orolig för honom direkt och undrade hur det skulle gå. Skönt att han har öronproppar som ger honom lite skydd. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-10 12:13
#62

#61: ja, förstår fullkomligt. 💕

Så ibland får jag faktiskt säga till folk att sänka rösten för att det (normal samtalston) skär i öronen på mig.
Nackdelen är att jag, som f.ö har dov/låg röst för att vara född med XX kromosomer, pratar ganska tyst i vanliga fall. 😅


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
[Tismon]
2022-04-10 13:48
#63

Åhh ni hade hatat mig 😅 Jag har svårt att reglera min volym när jag pratar och skulle antagligen få en damp diagnos om det fortfarande fanns

Tänkte bara nämna några saker som kan vara bra innan vi drar igång:

Katakomberna ligger vid en övergiven och förvildad by. Alltså en by vars hus ligger begravd i mossa och växtligheter, det är skog runtomkring och skogen har börjat växa "in i" byn. Byn är sedan länge övergiven och finns varken med på kartor eller GPS. Exakt vad som hände byn är oklart, folk fann bara byn övergiven en dag som om alla människorna hade försvunnit ut i tomma intet. Därför vågar människor oftast inte gå i närheten av katakomberna, eftersom byn runtomkring anses vara hemsökt av andar och onda väsen (vilket bara är sägner)

I husen i byn kan man ibland hitta gammal mat om man går till de olika köken och kollar igenom deras skafferi eller kylskåp. Kylvarorna är sedan länge utgångna och oätliga men har man tur kan man hitta konservburkar, kex, eller andra "lång-datums" varor som kan ätas trots att de också är sedan länge utgågna. I skogen runtomkring finns mycket djurliv - rådjur, harar, en och en annan igelkott. Man kan också finna mycket bär och svampar men majoriteten av dessa är giftiga och det krävs alltså kunskap för att avgöra vilka som är ätliga, Trista kan lite om detta då hennes förra grupp lärde henne några som var ätliga. Det finns också en liten sjö i närheten och det är därifrån Trista får den mesta av maten som hon livnär sig på.

Ibland kan det hända (väldigt sällan) att en eller två människor varandrar in i skogen. Oftast är det inte bounty hunters utan unga människor som tagit sig an internet-utmaningar - hur länge klarar de att övernatta i en hemsökt byggnad? Dessa människorna brukar Trista skrämma bort genom att låtsas vara spöken. Hon är noggrann med att ingen får reda på att det faktiskt bor Annorlunda där, eftersom dessa människorna dokumenterar detta med sina telefoner och sprider det på nätet så kan det attrahera bounty hunters.

  • Redigerat 2022-04-10 14:02 av [Tismon]
Moon AppleGrey
2022-04-10 13:53
#64

#63: spännande. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-10 14:00
#65

#64: Tänker också att det finns ett hav en mil norr om skogen, där Strach kan få saltvatten 🙂

  • Redigerat 2022-04-10 14:02 av [Tismon]
[Lilium]
2022-04-10 14:06
#66

#63 spänande
#64 strach?

[Tismon]
2022-04-10 14:07
#67

#66: Läs #56

[Lilium]
2022-04-10 14:07
#68

67 okej

[Lilium]
2022-04-10 14:08
#69

#68 varför blev det konstig text ?

Annons:
Mitchika
2022-04-10 14:09
#70

#69: Det kan hända om man sätter ett mellanslag efter #-symbolen då det är kommandot för rubrik, vilket ger större text. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2022-04-10 14:09
#71

69 Typ såhär!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilium]
2022-04-10 14:13
#72

#70 okej
nu vet jag vem strach är :)

Moon AppleGrey
2022-04-10 14:13
#73

#65: smart, och det tackar han för. 👍😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2022-04-10 14:35
#74

#67: du behöver redigera ts i de annorlunda tråden. Min karaktär heter Strach, inte Stratch.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-10 14:36
#75

#74: OJ jag är blind, ber om ursäkt!

Moon AppleGrey
2022-04-10 14:37
#76

#75: jag tänkte att det var autokorrekt som varit i farten. Min mobil är hopplös vad gäller det. 😛


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
[Tismon]
2022-04-10 14:39
#77

#76: Skönt att du förstår 🙂 Då var det ändrat!

Moon AppleGrey
2022-04-10 14:44
#78

#77: 👍


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-10 19:05
#79

”(jag tolkar det som att Lavl stannade tiden och gick fram till Trista, vilket för andra innebar att hon försvann och sedan dök upp vid Trista?)”

Ja precis, så om du vill så kan du ta bort texten ovan :)

[Tismon]
2022-04-10 19:06
#80

Okej vad bra!

Moon AppleGrey
2022-04-10 19:09
#81

Måste bara säga Ben att din kommentar om konstiga fiskar fick mig bokstavligen att skratta. Var får du allt ifrån? 😂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2022-04-10 19:11
#82

Och ett förslag….
Vad sägs om att ja en chattråd där vi kan prata om sådant som rör vårt nuvarande Rollspel?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-10 19:12
#83

#82: är inte detta en sån tråd??

Annons:
[Tismon]
2022-04-10 19:15
#84

Aa, denna tråden är till för det :)

Mitchika
2022-04-10 19:20
#85

#81: Haha, tack! Han har svultit väldigt länge och han är ganska mager och lite undernärd fortfarande. Därav är han väldigt fokuserad på mat. 😂

Så han var mer inställd på fiskarna och att få äta och hade svårt att riktigt släppa det i tankarna, vilket resulterade i den kommentaren. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-10 19:21
#86

Jo… Men denna var ju anmälningstråd.

En specifik chattråd skulle kanske undlätta vid kommande spel.
Och sedan om någon hopper in sent i ett pågående spel så blir det inte en massa kommentarer att bläddra förbi för att se vilka som faktiskt är karaktärerna/deltagarna etc.

Och om jag vill lämna kommentarer som jag nyss gjorde, in-topic, om hur jag roades av Mitchikas senaste bidrag, så hade jag en plats att göra det på utan att störa anmälningarna.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-10 19:22 av Moon AppleGrey
Moon AppleGrey
2022-04-10 19:23
#87

#85: väldigt rolig kommentar iallafall. Mer sådant, tack! 😁👏


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Mitchika
2022-04-10 19:25
#88

#87: Tack igen! 😄

Absolut, om tillfälle ges eller något poppar upp i Bens huvud. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-10 20:04
#89

Jag skulle skriva visan, och det funkade inte att göra den sne, såhär: hej
Så jag var tvungen att lägga stjärnor på varje ord 😤😂

Moon AppleGrey
2022-04-10 20:34
#90

Pratar i telefon med morsan och ska strax gå iväg till affären innan de stänger för att köpa kattmat.
Men har läst vad ni har skrivit och kommer att svaes så fort jag har kommit hem. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-10 20:38
#91

#90: det blir kul! :D ben kollade på dig så blir nog du eller trista som får fortsätta

Maleficum
2022-04-10 20:47
#92

Spännande start! Ska försöka skriva i ordning min karaktär lite mer ordentligt (även om jag inte kommer kunna vara med aktivt förrän om två veckor). Men med den tilltänkte bakgrundshistorien kanske den kan göra små "inhopp".

Sen vet jag inte om det går att länka till inläggsnumret för varje karaktär i första inlägget så är det lättare att hitta om man vill friska upp minnen?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tismon]
2022-04-10 21:01
#93

#92: Spännande, ser fram emot din karaktär!

Jag vet att det ska gå men jag vet inte hur 🤔

Mitchika
2022-04-10 21:09
#94

#93: Det kanske går att redigera huvudinlägget och lägga in numret efter namnet?

Testar:

Namn: Trista (gruppens ledare) #4

Namn: Ben #3

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tismon]
2022-04-10 21:13
#95

#94: https://rollspel.ifokus.se/discussion/1538304/hur-skapar-jag-en-karaktar

här Niklas lyckas länka specifikt till en kommentar. Var något sådant jag tänkte men din ide fungerar också ☺️

Mitchika
2022-04-10 21:15
#96

#95: Ahaa, jag tror jag förstår hur du menar! 😀

Jag tänkte att om man använder inläggsnumren på det viset som jag gjorde får man ju upp texten och inlägget direkt när man klickar på numren utan att hoppa upp och ner i tråden. Det är smidigt på datorn, men kanske inte lika smidigt på mobil?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2022-04-10 21:16
#97

#92: Jag ser fram emot när din karaktär kan komma med också! 😀

Tismon har ju designat det här rollspelet så att nya karaktärer kan hoppa in när som helst när nya spelare vill vara med, så det är bara att hoppa in när du känner att du har tiden för det. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Tismon]
2022-04-10 21:19
#98

#96: Det är ju lite svårare på mobilen men det fungerar ju. Så, fixat!

#97: Precis! Jag har specifikt försökt skapa ett Rollspel där folk kan hoppa in och ut lite hursomhelst som du säger 😊

[Tismon]
2022-04-10 21:29
#99

Så, nu skapade jag en chatt tråd. Den hittar ni här: https://rollspel.ifokus.se/discussion/1538619/de-annorlunda-(chatt)

Moon AppleGrey
2022-04-10 21:29
#100

Så, är hemma igen nu och reda att rolla igen. 😁

Blir kul när du också kan vara med maleficum

#99: Tack!


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
2022-04-12 19:18
#101

Namn: Ilium

Ålder och utseende: 20 år men ser yngre ut, långt rött hår, ganska mager utan uppenbara kurvor. Bredaxlad med starka armar tack var mycket bågskytte.

Kön: Kvinna

Förmåga: Djurtelepati, Pricksäker med pilbåge

Personlighet: Svårt att lita på andra men när hon fått förtroende för dem är hon extremt lojal. Har svårt för det sociala efter att ha levt själv på flykt i fem år.

Familiar (vet inget svenskt ord för det): Baculum, räv 4 år.

Bakgrund: Uppvuxen i en av de främsta bounty hunter familjerna och har sen barnsben blivit tränad för att en dag själv bli en bounty hunter. Främsta vapen har alltid varit pilbåge och andra distansvapen men har även tränat med närkontakts vapen och lärt sig närstrid. Har även tränats i att spåra (vilket gör att hon även kan utnyttja sina kunskaper för att "gömma sig".
Vid 15 års ålder blev hon överfallen av flertalet maskerade personer och paniken medförde att hennes latenta förmåga att kommunicera med djur blossade upp och hon kallade omedvetet till alla djur i närmaste omgivningen till som och dem attackerade de maskerade personerna så hon lyckades fly. Hon vågade aldrig återvända till familjen efter detta av rädsla för sitt liv.
Överfallet satte dock sina spår och hon blir lätt lamslagen vid kraftiga överraskningar eller attacker och det händer fortfarande att hon omedvetet kallar till sig omgivningens djur i dessa situationer.
Förmågan att kalla till sig djur har gjort att hon klarat sig bra på egen hand men alltid fått dåligt samvete då hon behövt döda ett djur hon kallat till sig.
Ett år på flykt hitta hon en skadad liten rävunge, Baculum, hon tog hand om och fick ett speciellt och djupt band med. När hon var väldigt trött upptäckte hon att hon kunde se ut ur Baculums ögon och efter många försök och träning kan hon nu försätta sig i ett meditativt tillstånd och då se vad Baculum ser (hon är dock själv sårbar då hon inte vet vad som händer i hennes omgivning).

En dag hör hon djuren viska om en plats där det samlats massa konstiga filurer som bosatt sig i en övergiven by och hon börjar sakta ta sig åt det hållet för att undersöka vad det kan vara för hon har tröttnat på att ständigt vara ensam och på flykt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Lilium]
2022-04-13 07:22
#102

#101 woow vilken bra karaktär!

Maleficum
2022-04-13 08:27
#103

#102: Tack :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Lilium]
2022-04-13 15:14
#104

#103 :)

Annons:
Agnes.Pärlor
2022-04-13 17:57
#105

Okej med en till hamnskiftare? Har börjat klura på en karaktär och gillade verkligen idén med djur. Är själv väldigt intresserad av nordiska väsen så jag vill använda något jag har lite koll på. Fast jag planerar att den här till skillnad från Ben vill stanna i sin djurform och är livrädd för att förvandlas tillbaka.

[Tismon]
2022-04-13 18:00
#106

#105: Vad hade du tänkt för djur/väsen? :)

Agnes.Pärlor
2022-04-13 18:28
#107

#106 kyckling 🐤 Hans adoptivföräldrar fann honom ute på gården en morgon. Utan minne. Dom började ana att något var fel när han inte växte.

Mitchika
2022-04-13 18:58
#108

#107: Förstår jag dig rätt: Din karaktär kommer vara en liten, hjälplös kyckling som riskerar att bli uppäten av allt ute i det vilda, ihjältrampad och behöver konstant övervakning och omsorg hela rollspelet? Och din karaktär vill förbli i den formen och inte förvandlas tillbaka till människa?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:03
#109

#108 Herregud! Har inte ens tänkt på det! Ja, hela miljön är ju rent livsfarlig! Tack för påminnelsen. Har varit för inne i min karaktärs bakgrund och personlighet för att tänka på omgivningen. Har fått en rejäl tankeställare nu. Återkommer när han har fått något vi kan kalla självförsvar.

[Tismon]
2022-04-13 19:10
#110

#109: Att ha i åtanke:

Det största hotet är inte ens vilda djur. Utan största hotet är bounty hunters: ofta vuxna muskulösa och vältränade män som har tränat i flera år att jaga ner Annorlunda.

Så även om en björn kan vara farlig så är hotet större när vapen är involverade 😅

Mitchika
2022-04-13 19:14
#111

#109: Det är en intressant tanke du har, men jag kan inte låta bli att undra hur det skulle gå för honom.

Det är inte omöjligt, men det skulle krävas en del arbete runtomkring för att få det att gå ihop bra. Ett bra alternativ tror jag i såna fall vore att försöka skriva ihop honom med någon annan karaktär som skulle agera som hans väktare, i brist på bättre ord, som bär honom med sig och har koll på honom.

#110 Njae, där håller jag nog inte med. Inte för en kyckling. En kyckling har mycket värre saker att oroa sig för i stunden om den är ute ensam i det vilda än att en bounty hunter skulle dyka upp. I stort sett allt äter kycklingar och dom små dunbollarna har inga sätt att freda sig på om dom blir anfallna. Fåglar, rävar, ormar, råttor, katter… dom är så enkla byten för att dom är så hjälplösa. 😱

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2022-04-13 19:15 av Mitchika
Annons:
[Tismon]
2022-04-13 19:26
#112

#111: Jag menar för Annorlunda specifikt så är detta det största hotet, vilket är farligare än en räv. Om karaktären har ett pris på sitt huvud så kommer de jaga ned hen också :)

Mitchika
2022-04-13 19:29
#113

#112: Men det känns som om du medvetet missförstår mig? Jag säger inte att en räv är farligare för alla Annorlunda. Jag säger att en räv är ett större hot för en Annorlunda som är fast i kycklingform ensam ute i skogen än vad en bounty hunter är.

För räven kommer attackera för att den vill äta upp kycklingen, den känner doften. Bounty huntern kanske inte ens ser kycklingen eller så har kycklingen inget pris på sitt huvud så bounty huntern har ingen anledning till att bry sig om den. Räven och andra djur kommer spåra rätt på kycklingen oavsett vad och det bra mycket mer vilda rovdjur i skogen som vill äta kycklingen än vad det finns bounty hunters i skogen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:31
#114

#111 Har börjat fundera på någon typ av kraftfält. Fast risken finns ju att då skulle han ha för mycket kraft för det här rollspelet. Alltså det är irriterande!😆 Du har skapat en karaktär som du är så nöjd med för övrigt. Men sedan så har du glömt en riktigt viktig detalj!

Okej, tror det här blir lite för krångligt. Antingen måste han någon slags kraft som skyddar honom. Eller betjänter. Kanske skall han bara vara en kyckling med ett kraftfält? Eller så är han inte gjord för det här rollspelet helt enkelt…Typiskt…

  • Redigerat 2022-04-13 19:31 av Agnes.Pärlor
[Tismon]
2022-04-13 19:31
#115

#113: Fast jag pratade om hot för Annorlunda, inte för kycklingar specifikt 😅 Att om en kyckling behöver oroa sig för en räv, föreställ dig hotet som en Annorlunda kyckling (med ett pris PP sitt huvud) måste hantera

  • Redigerat 2022-04-13 19:32 av [Tismon]
Mitchika
2022-04-13 19:32
#116

#115: Jag pratar specifikt om den karaktären som Agnes.Pärlor försöker skapa. Det är ju det som är fokus för diskussionen nu?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-13 19:35
#117

#114: nu är det ju inte min sak, men ett förslag skulle vara om kycklingen kan, kanske bara några minuter i taget, göra sig osynlig. Och då när det uppstår något hot, att hen använder den kraften och letar efter något ställe att gömma sig på?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:37
#118

#117 Bra idé! Om det är okej så snor jag den.

Annons:
Moon AppleGrey
2022-04-13 19:39
#119

#118: för min del så är det helt okej, iallafall. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-13 19:42
#120

#116: Ja. Om hen är en Annorlunda kyckling och har inte bara rävar efter sig utan också människor så är människor ett farligare hot. Nu känns det som att du medvetet missförstår vad jag försöker säga

Men ja, denna diskussionen för inte med sig något.

Kanske en annan typ av fågel?

Mitchika
2022-04-13 19:44
#121

#120: Hur kan dom vara det när kycklingen befinner sig i en skog? Menar du att det finns lika många bounty hunters i sagda skog som det finns rovdjur där som är ute efter att döda kycklingen? Det är vad jag försöker få fram. Beroende på vart kycklingen är så kan något för stunden vara ett större hot. Även om bounty hunters är ett större hot överlag så är det närmaste hotet det farligaste för stunden. Det är det jag försöker säga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-13 19:44
#122

#120: om du med "kanske en annan typ av fågel" syftsde på Agnes karaktär,

Så hade vi idén om att hennes kyckling kan bli osynlig I korta perioder och använda den kraftern till att söka skydd.
Se #117, #118 & #119.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-13 19:46 av Moon AppleGrey
Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:46
#123

#119 Bra. Fast just nu ångrar jag ärligt talat att jag gav mig in på det här. Har en känsla av att jag inte skulle kunna hålla uppe det i längden. Ni är alla så erfarna och jag…Nä jag vet inte. Känner mig inte redo. Måste gå tillbaka och utveckla min karaktär. Då kan det vara försent. Kanske kommer tillbaka i nästa Rollspel. Ledsen hörrni. Men detta betyder inte att jag slutar följa rollspelet! Jag längtar efter att få läsa nästa kommentar! 😊

[Tismon]
2022-04-13 19:47
#124

#121: jag tror du missförstår vad jag menar med "farligare"

Det är större sannolikhet att du stöter på en varg eller räv i en skog än en människa. På så sätt är det farligare

Om du stöter på en människa med vapen och en varg så kommer människan utgöra det största hotet

Är kycklingen i gruppen och vi blir jagade av bounty hunters kommer vargen vara hens minsta problem

Moon AppleGrey
2022-04-13 19:48
#125

#123: erfarna? Inte alls. Detta är det första rollspelet jag deltar i.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Mitchika
2022-04-13 19:49
#126

#124: Ja, det är exakt det jag försöker säga. 😀

En Annorlunda som är fast i kyckling-form som är ensam ute i skogen. I den situationen så är alla rovdjuren som finns därute ett större hot än en bounty hunter för stunden. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tismon]
2022-04-13 19:50
#127

#123: du kan hoppa in mitt i berättelsen också, så ingen fara 😊

Nejdå inte ens jag är särskilt erfaren. Sist jag rollade var för 12 år sedan

[Tismon]
2022-04-13 19:54
#128

#126: Ja på så sätt 🙂 Jag syftade på att det farligare hotet är när hen joinar gruppen och får bounty hunters efter sig, då kan inte ens vi skydda hen. Så när hen är ute själv så får hen oroa sig för rovdjur och när hen träffar oss så kommer hen också ha bounty hunters att oroa sig över. Därav det största hotet. Alltså när hen har joinat gruppen och inte när hen är ensam för sig själv. 🤪

Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:55
#129

#127 Phu, det var en lättnad. Kände mig lite stressad där också. Det är inte erat fel. Ni har ju inte alls skrivit något datum eller så. Det är jag som är rädd för att inte leva upp till mina egna förväntningar. Jag sätter press på mig själv. Jag var knappt född för 12 år sedan.

[Tismon]
2022-04-13 19:56
#130

#122: Hmm intressant! Jag undrar dock hur det blir med dofter? Rovdjur jagar ju med sina sinnen oftast

Agnes.Pärlor
2022-04-13 19:56
#131

#125 Förlåt, Jag glömde att skriva känns där. Ni känns erfarna.

[Tismon]
2022-04-13 19:57
#132

#129: Hehe ja, så jag är väldigt ringrostig haha. Känn absolut ingen press! Du är välkommen exakt när du vill hoppa in

Annons:
Mitchika
2022-04-13 19:58
#133

#128: Ja, men precis! 😀

Anledningen till att jag tog upp det är för att det innebär att det blir jättesvårt för kycklingen att göra något på egen hand utan att någon följer med som kan avskräcka eventuella rovdjur. Alla övriga karaktärer kan ju vandra runt hur dom vill i skogen utan att oroa sig för mycket, annat än om dom skulle springa in i en bounty hunter, men kycklingen kommer hamna i livsfara på ett helt annat sätt bara av att gå ut i skogen själv, om du förstår hur jag tänker?

Det kan bli väldigt begränsande att rollspela med en så pass sårbar karaktär. Det var därför jag föreslog att skriva ihop kycklingen med en annan karaktär som då kan vara med den hela tiden och väga upp för allt det som kycklingen inte kan göra själv. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-13 19:58
#134

#130: tänker mig det att när kycklingen blivit osynlig så är hen inte på samma ställe längre.
Och djur blir förvirrade då de inte kan se något alls och spåren går ihop.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2022-04-13 19:59
#135

#133: bra förslag.
Då skulle ju den karaktären kunna ha kycklingen i en öppen väska eller bröstficka t ex, så att kycklinhen inte blir så trött när de rör sig långa sträckor.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2022-04-13 19:59 av Moon AppleGrey
Mitchika
2022-04-13 20:00
#136

#135: Exakt så och inte slöar ner dom heller eftersom att kycklingar inte är speciellt snabba. 😀

Det kan vara en vanlig människa och ingen Annorlunda, för att väga upp för det. En bästa vän, en familjemedlem, en partner, vad som! 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Moon AppleGrey
2022-04-13 20:02
#137

#131: hmm, inget jag tänkt på faktiskt. 🤔
Själv har jag en del vana från att skriva fanfiction och OWs, men ja.

#136: exakt. Möjligheterna är oändliga (nästintill)! 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-04-13 20:02
#138

#133: Ja alltså syftet med min kommentar var att det största hotet (människor) kan vi inte ens skydda hen mot medan vargar och rävar kan vi. Det var bara det jag försökte säga 😂

Jag hänger också halft med i denna konversationen för jag håller på laga mat. Så är inte så fokuserad. Måste göra klart maten nu så ses snart 😜

Agnes.Pärlor
2022-04-13 20:06
#139

Ni har alla jättebra idéer. Men tror att jag nog inte tänker vara med iallafall. Så om ni gör annat behöver ni inte slösa mer tid på mig. Om jag känner för att vara med igen så återkommer jag. Då inte med en "halvfärdig" karaktär. Utan med allting noga genomtänkt. Ha en fin kväll och glad påsk! Samt godnatt, jag är helslut.

  • Redigerat 2022-04-13 20:06 av Agnes.Pärlor
Annons:
Moon AppleGrey
2022-04-13 20:13
#140

#139: äsch då, det är bara kul att spåna idéer så här. 😁

Och skulle du ändra dig om DA, så är du välkommen åter.

Annars så kanske du hellre vill rolla i ett helt annat Rp när du känner dig klar med din karaktär?

Får önska dig en fortsatt trevlig afton.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Agnes.Pärlor
2022-04-13 20:18
#141

#140 Tack. Ja vi får se var min lille kyckling passar in när han blivit klar, om han blir det.

[Tismon]
2022-04-13 20:20
#142

#141: Du får gärna starta ett eget Rollspel och du får gärna joina oss med vilken karaktär du än vill 😊

Agnes.Pärlor
2022-04-13 20:30
#143

#142 Tack Tismon, snällt av dig. Jag hade inte tänkt att det skulle eskalera hit. Men nu stryker vi ett streck över mitt för tidiga inträde och jag tänker som sagt följa er på resan i rollspelet. Den osynliga kycklingen kastar in handduken denna gång. ( Kycklingen bugar sig djupt inför era karaktärer) Vi ses igen!

[Tismon]
2022-04-13 20:50
#144

#143: Vad synd för det hade varit riktigt roligt att ha med dig!

[Lilium]
2022-04-14 06:22
#145

#143 synd

Undertaker
2022-05-21 16:20
#146

Har inte rollspelat på flera år men funderar på att skapa en karaktär och joina truppen. Frågan är om jag får ihop något användbart.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Annons:
[Tismon]
2022-05-21 16:24
#147

#146: jag rollspelade sist när jag var 13 år kanske, du får gärna joina! :)

Undertaker
2022-05-21 17:06
#148

Namn: Tazim Hajji
Smeknamn: Snake
Ålder: 22 år
Kön: Man
Art/ras: Magier > schaman/helare
Utseende: Knallblåa dreads som övergår i neongrön som når precis över axlarna, sidorna är rakade (mohawk). Han har gula ögon med ormpupiller. Snake är 165 cm lång och smalt byggd (eller kort, beroende på hur man ser det). Kinderna pryds av varsin tunn, horisontal linje och längs med ryggraden är en "söm" tatuerad. Händerna är svarta men bleks ut i den ljusa, nästan vita hudfärgen kort efter handlederna. Det högra örat dekoreras av en industrial (silver). Snake klär sig i en neo-punk-stil vilket, utöver det redan kanska så utstickande utseendet, drar till sig ytterligare uppmärksamhet.
Personlighet: Tystlåten (tiger för det mesta), nyfiken och vaksam. Brukar för det mesta iaktta andra men är väldigt pratglad när han väl har börjat uppskatta någons närhet eller tycker att någon är interessant (mer i form av "forskningsobjekt"). Försöker dölja sina svagheter.
Svaghet: Det svarta på händerna är en medfödd gendefekt som gör att Snake bränner sig ju mer han helar andra. Beroende på hur mycket kraft Snake använder så kan det svarta även sprida sig. Kan varken läsa ekker skriva
Egenskaper: Har bra koll på det flesta plantorna, bra klättrare och brukar tälja när han har tråkigt och kan även använda knivarna för självförsvar, ifall det skulle behövas.
Bakgrund: Snake föddes utomlands och spenderade det första åren på gatan innan en forskare stötte på honom. Han var forskningsobjekt i 10 års tid innan firman som ägde labbet gick i konkurs. Därefter har han irrat runt och på något sätt alltid lyckats hitta nog mat för att överleva. Pågrund av sin bakgrund så har Snake en ganska så skev bild på hur världen, relationer och liknande fungerar.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

[Tismon]
2022-05-21 18:21
#149

#148: Välkommen! Vad roligt att du ändå ville joina, vi behöver en helare så perfekt! :)

Undertaker
2022-05-21 18:25
#150

#149: Tack. Läste igenom hela eran chat och det verkar vara en behaglig form av Rollspel. Har stött på mindre trevliga saker på andra plattformar.
Man kan aldrig ha för många helare.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

[Tismon]
2022-05-21 18:40
#151

#150: Jaså? Låter jobbigt :( De Rollspel jag varit med i har varit ganska flummiga och mindre strukturerade haha

Undertaker
2022-05-21 18:55
#152

#151: Ja, det hittar man också gott om.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

[Tismon]
2022-05-21 21:46
#153

#152: Ser iaf fram emot din karaktärs introduktion! För närvarande har det dock varit lite inaktivt pga sjukdomar, internetproblem och andra hinder. Ska bli spännande i alla fall :)

Annons:
Undertaker
2022-05-21 22:12
#154

#153: Världen har inte varit på de flestas sida på senaste.
Vi får se hur det blir.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Maleficum
2022-05-21 22:20
#155

Välkommen! Spännande med en ny karaktär!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Undertaker
2022-05-21 22:39
#156

#155: Tack.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

[Lilium]
2022-05-22 08:27
#157

Välkommen!

Undertaker
2022-05-22 08:58
#158

#157: Tack.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Moon AppleGrey
2022-05-23 20:23
#159

Roligt med en till rollspelqre/karaktär! 😁
Välkommen Necro. 🌻


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Undertaker
2022-05-23 20:27
#160

#159: Tack.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Annons:
Moon AppleGrey
2022-05-23 20:29
#161

#160: tycker också att din karaktär låter spännande. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Denna kommentar har tagits bort.
[Lilium]
2022-07-30 16:15
#163

#162 jag tror detta var människor, med krafter. Kan ha fel. 😀(sånnt roll)

  • Redigerat 2022-07-30 16:16 av [Lilium]
EquusCaty
2022-07-30 16:16
#164

Finns en hund också


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

EquusCaty
2022-07-30 16:16
#165

Och en råtta


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

[Lilium]
2022-07-30 16:18
#166

#164, #165 de är formbytare( människor som kan förvandlas till de djuren 😀)

Pilspets
2022-07-30 16:20
#167

Inte Ben.
Han är bara hund numera.


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


Annons:
[Tismon]
2022-07-30 16:21
#168

Det är människor som kan bli djur, Ben har bara fastnat i sitt djurform. Detta rollspelet är satt på paus just nu

EquusCaty
2022-07-30 16:25
#169

Ok.. kan vi säga att Svartblad var en 13 åring innan som råkade illa ut och blev ish förvandlad till katt, och hon kommer inte ihåg nått annat, sen upptäcker hon att hon kan se minnen från förr också , och så ser hon vad hon råkat illa ut för ?


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

[Lilium]
2022-07-30 16:26
#170

#169 komihåg att det står på paus just nu bara, det går ok för mig!

EquusCaty
2022-07-30 16:30
#171

Ok


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

EquusCaty
2022-07-31 09:50
#172

Har ångrat mig och vill skapa en annan karaktär

Kan sajtvärd/medarbetare ta bort min anmälan?


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

[Tismon]
2022-07-31 10:29
#173

Så. Men som sagt så är rollet satt på paus

EquusCaty
2022-07-31 16:16
#174

Jag vet, men man kan alltid skapa en karaktär så att man har en då det startar igen


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Annons:
EquusCaty
2022-07-31 16:49
#175

9b79224326a959da150339f096bb1b19.png
Bild tagen från Pinterest

Namn: Adeleide
Smeknamn: Adeli
Ålder: 16
Kön: Kvinna
Art/Ras: Halvblod Pappa : Näcken Mamma: Alv. Hon är som en god,kvinnlig näcken.
Utseende Rött långt hår, oftast i en fläta. Praktisk klädsel. 169 cm, ganska smal. Långa pilliga fingrar med ganska långa naglar. Utrustad med Pil och Båge.
Personligheter Mystisk och hemlighetsfull. Kan försvinna mitt framför ögonen på en. Smart och snäll. Ganska blyg
Svaghet Väldigt Blyg och får ofta tunghäfta. Inte världens modigaste
Bra egenskaper kan pricka någålunda bra med pilbåge. Är bra på att lura fiender
Bakgrund Uppvuxen i skogen. Djuren och ugglorna är hennes familj och hennes trogna följeslagare är en vit uggla som heter Blåklocka.


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

[Tismon]
2022-07-31 16:51
#176

Cool karaktär! 👍

  • Redigerat 2022-07-31 16:51 av [Tismon]
EquusCaty
2022-07-31 20:09
#177

#176: tack. Jag gillar alver väldigt mycket men jag ville va något ovanligt också. Sen tog jag lite inspiration av Undertaker's karaktär i där vägarna möts.


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Denna kommentar har tagits bort.
Moon AppleGrey
2022-08-06 04:28
#179

#178: vad menas med att ditt kön är asexualitet?

Oftast så menar man att man inte är romantiskt eller sexuellt attraherad av någon.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Undertaker
2022-08-06 07:53
#180

#178: Asexualität brukar syfta på något annat, precis som #179 förklarar.

Du råkar inte mena agender eller ickebinär kanske?

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

LottaV
2022-08-06 09:54
#181

#179 En Asexualitet är person som är född antingen med både kvinnliga och manliga organ eller inga köns organ det är i alla fall så har uppmärksammat vad det står den aspekten.
Här nedan är en länk visserligen en wikipedia sida men ändå ändå en länk

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjL9_ik3bH5AhV4VfEDHfkcBB4QmhN6BAgkEAI&url=https%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2FAsexualitet&usg=AOvVaw3ZO8VNhO9hja5vknxJan62

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Undertaker
2022-08-06 10:07
#182

#181: Med båda organen eller otydbart vore intersex.

Som det står längst upp på Wikipedia:
Asexualitet
avsaknad av sexuell läggning

”Asexualitet innebär att du inte känner dig attraherad av andra eller inte känner dig intresserad av att ha sex. Asexualitet behöver inte betyda att du inte har sex, du kan ha sex av andra anledningar än att du känner sexlust.” Umo

”Asexualitet är att inte känna sig attraherad av andra, att inte känna sexlust eller inte känna sig intresserad av att ha sex. För en del personer är asexuell det ord man använder för att beskriva sin sexuella läggning. Ordet kan också användas som ett paraplybegrepp och då inkludera “demisexuell” – att känna sexuell attraktion till en annan person först efter att ett djupt emotionellt band har uppstått, eller “autosexuell” – att enbart vilja ha sex med sig själv.” RFSL

”Intersex är erfarenheten att ha en kropp som medfött bryter mot normer kring kön. Intersexvariationer är många olika tillstånd där en person föds med en inre eller yttre anatomi som inte stämmer överens med hur en typiskt kvinnlig eller typiskt manlig kropp förväntas vara.” RFSL

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Intersexualism

https://www.medicalnewstoday.com/articles/327272

Asexuell kan man vara pågrund av avsaknad av könsorgan men det är en sexualitet och inte ett kön eller en könsidenitet. Hittar även ingen sida där det framstår som en könsidenitet.
Är i alla fall det jag hittar. 🤷🏻

Spelar dock inte allt för stor roll i ett Rollspel så länge vi vet vilka pronomen som gäller och det framgår ju.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Lusten att ha sex är olika för olika personer. En del känner ingen sexlust och vill inte ha sex. Andra känner sexlust men vill inte ha sex. En del som inte vill ha sex kallar sig för asexuella.
LottaV
2022-08-06 10:33
#183

I Isys fall så är det att hen är könlös någon som kan väll ändra till det på kön

Ett gott skratt förlänger livet

  • Redigerat 2022-08-06 10:34 av LottaV
EquusCaty
2022-08-06 11:25
#184

#178: cool karaktär!


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

LottaV
2022-08-06 13:46
#185

#184 Tack så mycket!

Ett gott skratt förlänger livet

[Tismon]
2022-08-06 20:44
#186

#178: Jag tror det kan vara bra om du väljer en kraft av dem 3 du listade 🙂

Moon AppleGrey
2022-08-06 21:22
#187

#186: kan du ändra könet på Lottas karaktär?
Ska ju stå intersex/könlös, inte asexualitet.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-08-06 21:26
#188

#187: Done

Annons:
Moon AppleGrey
2022-08-06 21:30
#189

#188: tack.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

[Tismon]
2022-08-06 21:32
#190

#188: Ingen fara 😊

LottaV
2022-08-06 21:52
#191

#186 Om du syftar på element förmågorna så är det tänkt som något Isy fick av behandlingen som forskarna gjorde för att skapa ett kön på Isy hens sanna form formförvandlingen.

Ett gott skratt förlänger livet

[Tismon]
2022-08-06 21:54
#192

#191: Jag menar mer att både vara formskiftare och ha (2) andra krafter är lite OP 🙂

LottaV
2022-08-06 22:28
#193

#192 Okej om ser det så här element en var tillfälliga och gick tillbaka när Isy lämnade labbet.
men kan bara fram komma när Isy är stressad men de är inget Isy kan styra över.
Isy kommer aldrig kunna styra över elementen efter som dem är komna på konstgjord väg.

Ett gott skratt förlänger livet

  • Redigerat 2022-08-06 22:30 av LottaV
Mitchika
2022-08-06 22:51
#194

#193: Det är fortfarande rätt så OP. Det är väldigt vanligt att behöva ändra och anpassa sina karaktärer efter olika Rollspel man vill vara med i. Min karaktär Ben går knappt att känna igen jämfört med vad han var och kunde göra i rollspelet han ursprungligen skapades till, bara som ett exempel. 😅

Din karaktär har dessutom inga svagheter som kompenserar för någon av dessa tre krafter. Om det börjar explodera eld och is runt Isy när hon är stressad är hon fortfarande en väldigt mäktig karaktär trots att hon inte har kontroll över det.

Läs och jämför med övriga karaktärerna i rollspelet ovan. Dom har en kraft, max två och ofta en svaghet som kompenserar för det om kraften är för stark. Isy har ingen svaghet och tre krafter, vilket blir väldigt obalanserat.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2022-08-06 23:42
#195

Ta bort Isy Karaktär lista sälla.
Så åter går jag till planeringsstadiet av hen.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Mitchika
2022-08-06 23:59
#196

#194: Gah, förlåt för fel pronomen ser jag nu när jag sitter vid datorn. Min telefons autorättstavning tycker om att ändra "hen" till antingen "hon" eller "hem" till min oändliga frustration..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tismon]
2022-08-07 15:55
#197

#195: borttaget

Upp till toppen
Annons: