Vildlivet
Alla diskussioner förs inne på Chatt tråden,i denna tråd rollspelar vi enbart
Regler
Inget PP
Inget GM / OP ( ni får inte vara överdriver starka)
Inget PvP
Om personer vill sluta rollspela eller blir allt för inaktiva så försvinner det på något sätt.
Deltagare
Namn: Alaska.
Ålder: Snart 1.
Kön: hane.
Art/ras: dvärghamster,campbells.
Namn: Molly
Ålder: Ett halvår
Kön: Hona
Art/ras: Huskatt
Namn:Red
Ålder: Ett år
Kön: Hane
Art/ras: Rödräv
Namn: Leeloo (uttalas lilo)
Ålder: 2år
Kön:tik/hona
Art/ras: hund i rasen siberian husky
Namn: Tuffsen
Ålder: 4 månader
kön: hona
art/ras: guldhamster
Namn: Nebo Rooney aka Nebo
Ålder:11år
Kön:hingst/hane
Art/ras: welshponny, häst
- Redigerat 2022-07-30 16:13 av [Lilium]
Det var en solig dag och fågelsång kunde höras tillsammans med ljudet av svajande grenar.
Leeloo var glad att äntligen vara ute med matte, men hon ville mer.
Nebo stod trött i hagen. Han behövde lite action. Han tog några varv i den lilla hagen så tog han sats och hoppade. Han flög över staketet med god marginal. Ha ! 90 centimeter är en barnlek för mig.
Så travade han iväg till skogen. Där nya äventyr väntade.
Tjena^^
Alaska sitter i sin vanliga utställningsbur.
Hur många gånger har han suttit där? För många.
Går lite planlöst runt i buren i finner ett hål. Ca 1 cm i omkrets.
Han gnager vilt på hålet o hoppas att det är tillräckligt stort snart.
- Redigerat 2022-07-30 16:33 av Pilspets
I skogen är det ljust,fåglarna kvittrar och det är väldigt mysigt. Han står i solljuset och käkar gräs.
Känner han inte lukten av… Hund?
Tjena^^
Leeloo blir lämnad Ensam på gården och börjar snabbt gnaga på det lösa halsbandet hon hoppas snart att hon kan komma loss.
Han har kommit en bra bit. Sneglar åt sidan o inser att dom är på nr 53. Han är nr 57.
Han gnager snabbt sista biten o går ut. Någon går förbi bordet o han kliver upp på h*n. Glider ner längs byxbebet o är på golvet. Det är många människor,nu är det bara att hitta ut!
Nebo frustar för att få till sig nån. Han galopperar plötsligt ut ur skogen. Han var visst inte så djupt inne i skogen.
Ett stort hus låg framför honom. Han var inte säker på att det var just ett hus.
Tjena^^
Leeloo får av den sista biten av halsbandet, hon springer snabbt in i skogen.
Hon tänker: äntligen!! Jag får göra vad jag vill nu!!
Alaska hittar utgången samtidigt han hör rop i lokalen.
Han ser en brun häst komma springande mot honom.
- Redigerat 2022-07-30 16:25 av Pilspets
En liten fluffboll! Tänker Nebo och tvärstannar. Vad söt. Den är vit också. Han sänker mulen och puffar lätt på fluffbollen.
Tjena^^
- Redigerat 2022-07-30 16:27 av EquusCaty
Hästen tvärstannar framför o puffar på honom.
Han piper surt men blir gladare då det är lite gräs runt mulen på hästen. Alaska mumsar glatt i sig det.
Sedan frågar han vem hästen är.
Jag heter Nebo,presenterar han sig för fluffbollen. Vad heter du?
Tjena^^
Leeloo
Leeloo kommer fram till vatten och dricker glatt
Medans Nebo väntar så äter han lite gräs och fortsätter puffa på fluffbollen.
Tjena^^
Det hörs rop: nr 57 är borta! Han är vit,hitta honom!
Alaska:
Alaska heter jag. Vad gör du här? Hagen är 2 km bort.
- Redigerat 2022-07-30 16:36 av Pilspets
Jag pallade inte vara kvar där. Så jag rymde. Du är det dig de letar efter ? Om det är de kan jag börja mig ner så att du kan klamra sig fast på min rygg.
Tjena^^
Gärna! Var är trappan?
Fniss!
Det finns ingen! Nebo la sig ner på marken. Klättra på mitt framben.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo hoppade ner i vattnet när det blev för varmt och ruskade sig snabbt.
Pälsen var någorlunda torr efter ett par skakningar.
Hon tänkte att det var ytterst skönt att få göra som hon vill.
Han puffade på fluffbollen och sa åt den att skynda sig då han hörde en tvåbening ropa: han har nog rymt ut!
Tjena^^
Alaska.
Okej!
Han klättrade upp men ramlade ner igen,testade igen o kom upp.
Domaren kom utrusande så fort han satt sig till rätta.
Nebo reste sig fort upp och såg till att Alaska satt kvar. Sen började han galoppera, fort gick det.
Tjena^^
Det var härligt där uppe. Alaska stormtrivdes verkligen.
Att det kunde vara så okomplicerat så han innan han föll av o hamnade i det höga gräset
Nebo galopperar oberörd vidare
Tjena^^
- Redigerat 2022-07-30 17:09 av EquusCaty
Molly sitter i soffan och har tråkigt när hon upptäcker att fönstret är öppet. Hon går dit och kollar hur långt det är till marken, ungefär 1.5 meter. Hon tar ett litet hopp ner , lätt tänker hon. Hon börjar springa, hon vet inte vart.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tillslut inser Nebo att han tappat Alaska. Han letar och letar med hittar honom inte. Hoppas den lilla fluffbollen dyker upp snart,tänker han.
Tjena^^
Molly käner en konstig lukt. Kan det vara en häst , tänker hon.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Leeloo
Leeloo springer runt glatt i skogen, hon känner lukten av något.. Vad kan det vara?..
Hon rullar sig där det luktar varg och får barr i pälsen men ruskar snabbt ur smutset..
Alaska.
Det är jordbävning tänker Alaska. Snart inser han att det bara är Nebo. Varför lämnade han mig är en av många frågor som Alaska tänker på. Han vet inte vad han ska göra. Börjar bygga ett bo o hoppas att Nebo kommer tillbaka.
Han har blivit klar o inspekterar det glatt.
Han hör steg i gräset. Det är för lätt för att vara Nebo. Snart fyndar något ner på hans bo o rullar runt.
Han piper av rädsla.
Nebo går med mulen nere vid marken. Var är den lilla fluffbollen!
Tjena^^
Molly hör något närma sig . Snart ser hon en häst som går åt henne. Den har av någon anledning mulen nere vid marken som om den letade efter något.
Mvh 🐾
Snart stötte han ihop med en katt.
Hej ! Jag heter Nebo. Du har kanske inte sett en liten vit fluffboll?
Tjena^^
Hej Nebo! Jag heter Molly. Har inte sett någon liten vit fluff boll. Men om du vill kan jag hjälpa dig att leta.
Mvh 🐾
Mattes hund? I skogen?
Vad gör du här frågade Alaska.
Det såg ut som mattes hund fast vit.
Leeloo
Leeloo hörde ett:"vad gör du här?"
Ho n undrade vart det kom ifrån och tittade sig skrämt omkring, sen såg hon en fluffig sak.
Hon tänkte:vad tusan är det där!?
Hon tittade avvaktande på den nya fluffiga saken.
Hon svarade avvaktande samtidigt som hon backade.
"ehm… Vem tror du att jag är??"
Alaska.
En sak som förstör hus. Liknar mattes hund oxå…
Leeloo
Leeloo backade ännu ett steg hon säger:
"okej..? Varför skulle jag förstöra hus?"
Alaska:
Du gjorde ju det precis? Mitt nybyggda hus.
Men ÄR du mattes hund?
Leeloo
"Va nej..? Jag är ingens hund"
Hon backar snabbt
Alaska
Jaha,okej! Du ser ut som en hund jag känner.
Jaja. Har du sett en häst? Han är stor o brun.
Leeloo
Hon tittar förvirrat på fluff bollen
"ehm nej..?"
Varför skulle jag hittat en häst tänkte Leeloo
Nebo
Tack, kan vi börja leta nu? Sa han och drog upp huvudet en aning för att se hela Molly.
Tjena^^
Alaska:
Okej,så synd.
Men varför strövar du omkring här?
Konstig en,tänkte Alasa
Leeloo
" en bättre fråga vad är du, vem är du? Är du farlig?"
Tuffsen
Hon vaknar med ett ryck. Barnen utanför buren skriker och slår på gallret. Tuffsen klättrar upp ur sitt bo och ut ur buren. Nyvaket klättrar hon upp till fönstret. Hon kollar ut över den stora skogen. Tuffsen går närmare, men piper helt plötsligt till. Hon har ingen mark under tassarna. Hon snurrar runt i luften och landar sedan med en duns i något mjukt. Hon kollar skrämt runt, men tinar sedan upp, hon är ute ur huset! Glatt börjar hon gå, med inriktning på skogen
Alaska:
En hamster,jag o jag hade tråkigt.
Farlig får du avgöra själv.
Han gick iväg,följde efter hovspåren o sprang iväg.
Leeloo
Vad var det för typ? Ska jag följa med?
Tänkte hon
Leeloo kände doften av något som liknade den förra fluffisen
Tuffsen
”Jag är snart framme” tänker hon nöjt och fortsätter att lumpa på.
Hon går under det första trädet men fastnar när hon försöker komma upp, ovanför en gren.
”HJÄÄÄÄÄLPPPP!!” Skriker hon.
Hon skriker och skriker. Hennes fot gör ont.
Alaska vankar på. Från ett träd hörs ett HJÄÄÄÄLPPP. Han snurrar upp o ser en tuss i en tall.
Tuffsen
Tuffsen fortsätter att skrika ända tills
det blir för jobbigt, då piper hon ett tag men slutat med det också. Hon kollar runt. Allt hon ser är grönt.
”Typiskt” säger hon högt för sig själv. Då så får hon ögonen på två vita saker. En liten vit sak och en stor. Hon hoppar till så glad hon blir!
”HEJ!”
Ett HEJ hörs.
Alaska ser en gul sak som dinglar i ett träd.
Du var ett udda löv ropar Alaska.
Leeloo
Leeloo tittar sig förvirrat omkring.
Hon går fram till en ny pälsboll och tittar avvaktande på den. Hon funderar om den är farlig eller inte.
Alaska:
Han klättrar upp på Leeloo o sedan upp i trädet. Det är oxå en hamster,tänker han,men större än mig.
Hamstern är ljusgul med svarta,pigga ögon. Han går fram till den o puffar lätt.
Leeloo
Leeloo hoppas att den lilla saken inte ska bli rädd för henne och tro att hon e en varg.
Leeloo rycker till när det vita fluffiga saken klättrar upp på henne.
Tuffsen
Fluffbollen klättrar upp till henne. Hon ser att det är en hamster, precis som hon, fast mycket mindre. ”Jag är inget löv” skrattar hon.” Jag är en hamster!”
Hon kollar ner på den stora fluffbollen,” Vad är du för nåt då?”
”Förresten kan man få lite hjälp? Jag är fast”
Allting är så roligt idag- tänker hon.
Leeloo
"uhhm en hund?" svarar hon osäkert.
Leeloo tar försiktigt tag i den större fluff bollen med munnen och lyfter ner henne så hon inte ska få ont.
Tuffsen
Tuffsen flyger!
”Tack snälla hand!” Precis när hon känner fast mark under tassarna så ramlar hon. Hon ställer sig upp igen men tassarna viker sig. Tuffsen piper till. Aj vad ont foten gör.
”Jag kan inte gå” gnäller hon till hund saken
- Redigerat 2022-07-31 10:54 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Hur ska jag komma ner nu?
Alaska är förvirrad,allting gick så snabbt.
Tuffsen
”HOPPA” skriker hon. ”Jag fångar dig!” Hon ställer sig på baktassarna. ”1, 2, 3..!”
Umm,nej tack!
En örn kommer från ingenstans o är 5 cm från Alaska…
Leeloo
Leeloo tar snabbt tag i den vita fluff saken innan örnen kommer, hon ställer sig över fluff sakerna så inte örnen ska kunna få tag i hamstrarna
Tack,säger Alaska.
Vad ska vi göra nu,frågar han.
Leeloo
"uhhm jag vet inte, är ni farliga? Vad är ni för fluffiga saker???"
Jag är inte farlig.
Är du?
Tuffsen
”Vi är hamstrar, och bruuuukar inte vara farliga” skriker hon glatt och kollar ut under hund saken.
”Jag har ont i min fot, kan du sätta mig på ditt huvud?” Hon går långsamt bort från hundens skydd. ”Snääääälla?”
- Redigerat 2022-07-31 13:06 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Jag vill oxå!
Låt mig sitta på ditt andra öra?
Leeloo
Vad är detta för typer??
" okej..?"
Leeloo tog ner huvudet så de kunde hoppa upp.
Åt vilket håll ska vi gå Nebo? Och kan du förklara hur den där fluffbollen ser ut, jag behöver veta vad vi letar efter ? Undrar Molly , hon vill komma iväg så fort som möjligt.
Mvh 🐾
Tuffsen
Hon piper av glädje och klättrar upp på hund grejens öra så fort det går! En hund kanske är en annan slagas hamster?
”Vad heter ni förres-..?” Säger Tuffsen uppspelt men stannar upp mitt i meningen. Vad var det för konstig lukt? Tänkte hon för sig själv.
”Det luktar äckligt”
- Redigerat 2022-07-31 14:20 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Leeloo
"Jag heter Leeloo"
Svarade Leeloo snabbt och sniffade i luften
En häst..? Katt?? Tänkte hon
Alaska.
Alaska tar sig upp på Leeloos öra kvickt.
Han hör hur vad dom andra utbrister o han är i skräck.
Leeloo
"….jag tror att… Det är en häst..?"
Leeloo tar upp huvudet långsamt.
Alaska väntar spänt.
Nebo börjar skritta och gör en gest med svansen att följa efter.
Tjena^^
Molly följer efter Nebo.
Mvh 🐾
Nebo
Han reser sig på bakbenen och lyckas skymta en hund. Kanske den kan hjälpa oss, tänker han.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo ser en häst och backar snabbt försiktigt så inte fluffiga sakerna ramlar av.
Ser du något? Undrar Molly
Mvh 🐾
Nebo
Nebo stannar och frågar om hunden kanske inte har sett en vit fluffboll.
Jo Molly, jag ser en hund, kom vi går lite närmare.
Tjena^^
Okej. Hoppas den kan hjälpa oss.
Mvh 🐾
Nebo
Ja, verkligen .
Tjena^^
- Redigerat 2022-07-31 16:31 av EquusCaty
Tuffsen
Tuffsen kollar storögt på de två nya monsterna som står framför henne. Hon drar hårt i Leeloos öra.
”Vilka är ni?” Skriker hon då högt som hon bara kan
Lugn! Vi är inte farliga. Jag är Molly och min häst kompis här är Nebo. Har någon av er har sett en liten vit fluffboll ?
Mvh 🐾
Tuffsen
Tuffsen svarar glatt ja! Hon pekar mot det andra örat. ”Det här är min kompis! Han heter.. vänta, vad heter du?”
Nebo, är den där den lilla vita fluffbollen vi letar efter?
Mvh 🐾
Leeloo
Leeloo blir förskräckt och tittar avvaktande på situationen samtidigt som hon undrar hur mån ska ta sig ur den.
"vilka e ni?" frågar Leeloo osäkert
Alaska heter jag!
O där är du,Nebo!
Ja det är jag.
Vilket sammanträffande, har ni också rymt?
Tjena^^
Ja,jag har rymt.
Ja, man kunde ju förstå sig på det.
Tjena^^
Han sitter fortfarande på hundens huvud när den där örnen kommer susande och fattar tag i honom.
Tuffsen
Tuffsen känner vind över öronen. Hon kryper ihop samtidigt som hon kollar upp. Det är då hon ser den stora hamstern med vingar, med klorna om Alaska!
”ALASKAAA!?” Skriker hon och hopper efter honom. Hon får tag i foten på honom men tappar sedan greppet. Med en duns faller hon ännu en gång i något mjukt. Hund saken.
Hon piper till och ser efter den stora hamstern med vingar som hamsternappar Alaska.
Nebo
Nebo börjar fnissa åt synen. Okej, allt är bra, fluffbollen som jag tappade lever.
Tjena^^
Nebo
Så egentligen, vad ska vi göra nu, frågade han.
Tjena^^
- Redigerat 2022-08-01 10:47 av EquusCaty
Tuffsen
Hon kollar upp mot Alaska, piper till lite och kollar sedan ner igen. Örnen har satt sig högt upp i en tall.
Tuffsen kollar noga på de olika hamstrarna. Någon av dem kanske kan ta ner honom?
Hon skådar dem från upp till ner. Det är då hon ser, hamstern med spetsiga öron! Den har mycket längre klor än alla andra.
Tuffsen ler åt sin smarthet.
Hon pekar åt den samtidigt som hon säger fnissande;
”ehhhh, skulle du kunna ta ner min kompis Alaska? ”
Menar du mig? Jag kan försöka.
Mvh 🐾
När allt detta är löst, kan vi äntligen ta en tupplur då ? Frågar Nebo och krafsar rastlöst i en jättegammal lövhög.
Tjena^^
Tuffsen
Hon fnittrar igen och nickar storögt. Hur många hamster arter finns det egentligen. Hon sätter sig med en bums på hund sakens huvude.
Nebo
Kom nu. Sa Nebo och gjorde en gest med svansen. Vi måste hitta en plats i skogen vi kan sova på.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo var osäker på om hon skulle följa med dessa djur. Hon Kände inte dem än.
Hon funderade på om hon verkligen skulle våga ta risken, fast i ju för sig.. Hon ville ju ut på äventyr. och dem verkade inte särskilt farliga, inte än.
hon stod tyst och länge och funderade på om hon skulle följa med det stora saken som sa kom eller ej.
Tänk om nån skulle anfalla henne? Hon röck till med örat utan att tänka på att hamstern satt där.
Leeloo det är väl klart att du inte ska följa med tänker hon högt för sig själv, eller ska jag åh vad jobbigt.
samtidigt ser hon att den stora saken börja gå.
Leeloo tänkte: Det är nu eller aldrig! Kom igen nu Leeloo!
Hon svarade hastigt:" Mmhmm.. Vilka är ni och vad är ni?"
Hon ångrade snabbt det hon sa och blev knäpptyst sedan.
Jag är Nebo Rooney, och jag är en Häst av rasen Welshponny typ D. Ni kan kalla mig Nebo, sa han.
Tjena^^
Jag är Molly, och jag är en huskatt. Sa hon.
Mvh 🐾
Leeloo
Leeloo funderade över svaren, Hon tänkte mycket på om hon verkligen skulle följa med de, om de var farliga, om det skulle bli bråk, Om hon skulle gå med i en flock eller ej…
Leeloo svarade: "Okej. Jag är Leeloo.. Jag är en hund…."
Hon hoppades att hon skulle få en vänskap med dem då de verkade trevliga, Men hon
ville ha en långvarig vänskap och inte bli lämnad i sticket. Kunde hon lita på dessa? eller inte?
Hon stog still och rörde inte på sig riktigt än..
Var hon säker på dessa djur? helt 100? men sedan tänkte hon att det kan vara bra att prova, Varför inte? hon har chansen nu..
Leeloo rörde sig smidigt framåt efter pollen nebo.
Nebo
Nebo skrittade lugnt iväg. Efter honom kom Molly och Leeloo. De gick långsamt iväg medan solen höll på att gå ner och fåglarna hade avslutat sin sång. De steg in u en glänta. Plötsligt blev det tyst i skogen.
Tjena^^
Jag är trött. Klagar Molly. Hon är lite orolig över att sova ute med nästan helt okända personer. Och den där fluff hamlern eller vad det heter verkar riktigt läskig tänk om den biter av min nos tänker Molly.
Mvh 🐾
Tuffsen
DET ÄR JORDBÄVNING! Tänker Tuffsen och ramlar omkull på hundsaken. Hon glider bakåt när hundsaken börjar röra på sig och biter snabbt tag i pälsen med tänderna. Det tar inte lång tid förens Tuffsen somnar, mitt i den kraftiga ”jordbävningen”.
Haha Asti hasti, det fick mig att skratta när du sa att Tuffsen skulle bita av dig din nos 😂
Leeloo
Hon hör ett: "DET ÄR JORDBÄVNING!" och rycker sig bakåt, kort där efter hugger något tag i hennes päls och leeloo blir rädd men inser att det bara är tuffsen. Hon suckar lättat och ökar farten för att hinna ikapp.
Nebo lägger sig ner på rygg av skratt.
Det enda som hörs är fniss fniss fniss.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo tittar frågande på den stora hösten som ligger på ryggen i gräset och fnissar.
Hon undrar om den är ok eller ej men stannar för att vänta in alla.
Leeloo försöker stanna så sakta som möjligt så det inte ska bli jordbävning för hamster-saken.
nebo
Han sätter sig upp och reser sig sakta. Kom det är nog sent, säger han och tar en tugga gräs.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo kände sig hungrig och funderade vad hon skulle kunna äta.
" Jag börjar bli hungrig.. Kan nån ta fluff bollen på mitt huvud så fixar jag föda?"
Hon tittade på djuren och konstaterade att åtminstone en av djuren förutom henne själv åt kött trodde hon. Hon försökte väcka hamstersaken genom att rycka med öronen. Hon hoppades på att hon kunde fixa något gott typ en hare. Leeloo tittade undrande på de andra samtidigt som hon fortfarande försökte att väcka hamstersaken som bitit tag i hennes vita päls.
Nebo
Nebo tog och lyfte av fluffbollen väldigt försiktigt.
"Så, du och Molly kan hitta föda jag och fluffbollen äter ju gräs ( eller jag har iallafall för mig att fluffbollen gör det så vi möts här snart.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo travade metodiskt in i skogen och hade nosen högt uppe i luften för att känna om hon kände lukten av något djur.
Efter ett långt sökande kände hon något.hon följde spåret med nosen tätt vid marken. Till slut luktade det mycket och hon såg en stor fet hare. Hon tog fyra snabba språng och satte tänderna i nacken på haren. Den skrek till innan den dog, Leeloo gillade inte att döda någon/något men hon behövde mat. "en hare klar, hur många behöver du Molly?" hon ropade det till Molly. Hon tänkte att hon kanske klarade sig länge på två men visste inte. Hon hade i bakhuvudet att det skulle bli ont om mat och tänkte sedan efter att hon skulle ta två till sig och då det Molly behövde om hon inte hittade det hon skulle ha själv,annars kunde hon alltid ta rester från hararna.
Efter ett tags sökande kom hon till Molly med två döda harar i munnen. hon höll huvudet högt så att inte hararna släpade i backen. Hon tänkte att instinkterna sitter fortfarande kvar från vargen.
Leeloo började långsamt gå tillbaka till dem andra i väntan på Molly.
Nebo
Nebo åt gräs uttråkat. Åh en blomma, sa han. Han åt upp den också i väntan på att Leeloo och Molly skulle komma tillbaka.
Tjena^^
Leeloo, nu är jag klar kan vi gå tillbaka till dom andra nu? Säger Molly. Hon vill tillbaka till dom andra för att sova, hon är inte orolig för att sova med djur hon inte känner eller ja bara hon inte måste sova bredvid läskiga monser-Tuffsen.
Mvh 🐾
Nebo
Där kommer de ! Ropar Nebo så att Tuffsen rycker till. Nebo ser Leeloo och Molly komma gående med några byten. Blääh tänker Nebo för sig själv. Leeloo har 2 harar i munnen ser han. Själv nöjer han sig med gräs.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo hör dem andra prata/ropa.
Hon lägger ner hararna framför flocken.
"varsågoda" svarar hon. Hon är mycket stolt över dem två stora feta hararna som hon själv fångat. Hon tittar på Nebo och tyder att han verkar tycka att det är äckligt med hararna. Hon känner att regnet börjar komma och tar med hararna till under en stor gran där hon inte får något vatten på sig. Där tänkte hon sova det tyckte hon.
Nebo
Nej tack, svarar Nebo artigt. Jag är nöjer mig med saftigt gräs. Ät ni. Fluffbollen har inte sagt nått ännu.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo har ätit upp det hon kan och tuggar på en av benen från haren.
" du tuffsen, vill du ha rester? Eller Molly?"
Hon kände att hon behövde gå på toa.
" ta isådanafall, ska bara gå en sväng, kommer snart!"
Hon gick snabbt ut i regnet och kände att hon blev kall, det var en skön känsla då det var jobbigt med så mycket päls.
När hon kommit en bit där ifrån gjorde hon det hon skulle. Efter det såg hon en bäck, hon gick fram för att dricka men såg någon stort med stora tänder och hoppade bakåt.
Hon sprang snabbt och hoppades att den inte skulle följa efter henne när hon sprang tillbaka till flocken.
Hon tvärnitar precis innan hon krockade in i nebo.
" hej igen, tillbaka.."
Hon såg ngt i ögonvrån och sa snabbt " vi måste springa, nu!"
Hon började springa fort med tuffsen i munnen försiktigt i nackskinnet så hon inte skulle skada fluff saken.
Tuffsen
Tuffsen vaknade förskräckt av att allting skakade. Hon kunde inte röra på sig. Hon hängde på något konstigt vis. När hon kollade fram så såg hon de andra stora hamstrarna. Tuffsen piper.
Nebo
Var inte rädd lilla fluffboll, vi är inte farliga. Leeloo frågade om du vill ha det där, säger Nebo medans han riktar huvudet mot resterna.
Ugh jag måste springa av mig, kommer strax, säger Han.
Nebo travar ut ur gläntan och sen så börjar han galoppera, det går rasande fort. Han stöter plötsligt på Leeloo. Hej! Säger han.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo stannar upp när hon träffar på Nebo.
"vi måste fly nu" Flåsar hon snabbt "innan den stora saken med gigantiska tänder tar oss!" hon var stressad och hade tuffsen försiktigt i munnen medans hon satte av och ropade " Följ efter mig!" Hon sprang och sprang hela vägen tills hon kommit till en liten bäck där bara små fiskar kunde leva. Leeloo stannade och dubbelkollade så att alla var med.
Borttagen på förfråga //Admin
Tjena^^
- Redigerat 2022-08-12 16:50 av [Tismon]
Nebo
Han saktade av och såg sig omkring. Uff, den är borta. Men vart var han?
Tjena^^
Tuffsen
Tuffsen vaknade av att jordbävning slutade.
Hon hade somnat medans den pågått. Hon kände en kraftig vind emot sig, men insåg sedan att det bara var vin saken som andades. Men.. vart var de andra?
Nebo
Han piskade med svansen och skrittade lugnt iväg, sen började han trava. Han travade förbi en skogsdunge, en äng och så fortsatte han in i den täta skogen med granar.
Tillslut stannade han. Nebo var ingen vidare travhäst och han blev trött efter att ha travat några kilometer.
Tjena^^
#126: hund saken*
Leeloo
Leeloo följde med Nebo, efter en lång bit saktade nebo av.
Leeloo stannade och insåg att det var vid en bäck, hon ställde sig, släppte fluff bollen brevid sig. Hon började dricka långsamt efter att ha sprungit.
"Törstig?" hon riktade frågan åt fluff saken och tänkte att tuffsen borde vara törstig det var hon i vilket fall. hon flåsade efter att ha sprungit så långt och tänkte att de nog var framme nu. För natten.
Tuffsen
Hon landade med en duns på marken. Som vanligt tänkte hon och skuttade upp.
Är jag törstig? Ja jätte!
Hon pep till och nickade. ”Jag är jääätte törstig!”
Efter lite tänkande lade hon till ”och hungrig”.
Leeloo
Hon funderade på vad en sån sär sak åt.
hon skvätte upp vatten från bäcken så att det blev en liten pöl fluffbollen kunde dricka ur. Efter ännu en stunds funderande frågar hon "vad äter en sån som du då?"
hon tittade sig omkring för att säkerställa att alla var på plats.
hon tittade på fluffbollen för ett svar.
Finns det typ en vattenskål eller nåt i närheten? Undrar Molly.
Mvh 🐾
Leeloo
Leeloo stirrar på henne länge. "Ehm.. Bäcken?"
Hon funderade på var det var för fel på henne. Det är väl klart att det inte finns en vattenskål inärheten. de är ju vilda inte i fångenskap. hon skvätte upp mer vatten åt Molly " Här.."
Eh tack. Sa hon. Hon gick fram till bäcken och drack , mums detta vattnet är mycket godare än hemma tänkte hon.
Mvh 🐾
Nebo
Han lyssnade med ett halvt öra på diskussionen. Han drack i bäcken med djupa klunkar. Sen började han plaska lite försiktigt bäcken var ganska djupt. Han tittade på sina ben och försökte tvätta dem.
Tjena^^
Tuffsen
Tuffsen böjde sig ner på alla fyra och började dricka vattnet. Det var mycket godare än hemma. Hon drack några droppar tills hon inte var törstig mer och funderade på vad hon egentligen åt?
”Jag äter lite vad som tror jag! Jag kan se om jag hittar några insekter eller kanske lite växter!”
”Sen så måste jag ta en liten tupplur” sa Tuffsen och gäspade stort.
”Kan du gräva ett hål här?”
sa hon och tittade på den stora hamstersaken med spetsiga öron.
Nebo
Han såg på Fluffbollen och log. Så rolig den kunde vara.
"Hörrni jag simmar en bit, ok?"
Han simmade längst bäcken en stund, åh så skönt det var.
Tjena^^
Leeloo
Leeloo började gräva jorden sprätte men hon var noga med att fluff bollen inte skulle få ngt på sig.
Snart hadde hon grävt en halvmeter.
"bra så?"
Nebo
Efter en stund lek och bus i vattnet kom han galopperade tillbaka.
Han började äta gräs och så stötte han på en äcklig insekt. Fluffbollen! Här !
Tjena^^
Tuffsen
Hon kollade storögt ner i hålet. Hur hade hundsaken bara gjort det så snabbt?
Det var inte ett så stort hål som Tuffsen menade. Vad konstigt allt var idag tänkte Tuffsen och började gå ner för hålet.
”Uuhhh tack” fnittrade hon och rullade ner.
Hon såg direkt en stor fet mask som hon gick fram till. Hon drog upp den med båda framtassarna och tog en stor tugga
Leeloo
Oj vad konstigt, mask bläääää..
Tänkte hon..
"behöver nån mer hjälp med något" frågade hon och tittar sig omkring, efter en stund ser hon en vit fluff sak den liknar den lilla andra vit fluff saken hon såg förut.
Tuffsen
Tuffsen äter upp sin mask och klättrar upp ur hålet. Hon kollar åt den största fluffsakens håll och skriker:
”Vad är det?!”
Plötsligt sö känner hon en lukt som hon vet att hon känt innan. Hamstern!
”Hejjjj!” Skriker hon och springer mot lukten
Nebo
Nebo ser på hur den långsamma fluffbollen mödosamt rör sig framåt.
"Lite hjälp?" Säger han.
Tjena^^
Leeloo.
Leeloo tittar sig omkring, "nån som behöver något?"
Nebo
Nepp jag är nöjd och belåten, säger han medans han vinklar öronen lite grann och sliter åt sig en till tuva gräs.
Vad säger ni om att stanna här?
Tjena^^
Leeloo
"Visst, det går väl an" hon gick för att dricka. Efter att hon druckit satt hon rastlöst och tvättade sig.
Nebo
Gäspar, "godnatt, nu går jag och lägger mig" säger han.
Tjena^^
Bra idé Nebo , sa Molly och gäspade. Undrar om det finns någon soffa i närheten, men nej det fanns ju ingen vattenskål så då finns det nog inte någon soffa tänkte hon.
Nebo, kan jag sova på din rygg? Det är det närmaste en soffa som finns här, sa hon.
Mvh 🐾
Nebo
Visst. Nebo lägger sig ner. Han klipper med öronen och gäspar. Klös inte mig i ryggen bara.
Tjena^^
Tack, klart jag inte klöser dig i ryggen! Säger Molly. Hon klättrar försiktigt upp på Nebos rygg och lägger sig till rätta.
Mvh 🐾
Nebo
Nebo somnar långsamt. I drömmen befinner han sig i Wyoming, USA och blir jagad av en flock cowboys. Det sista han ser innan han vaknar är att han blir fångad.
Iiiiii! Skriker han.
Tjena^^
Molly, som låg och drömde om att hon hade hamnat i ett paradis fullt med god fisk dom hon kunde äta i mängder, och att om hon blev mätt så fanns det en jätte mjuk soffa hon kunde sova i . I drömmen så skulle hon just äta en smarrig torks när hon vaknade med ett ryck av att Nebo skrek Iiiiiiii rätt ut i luften. - Nebo, varför skrek du? Händer det något farligt? Undrade hon ängsligt.
Mvh 🐾
Nebo
"Nej, jag drömde bara en mardröm, fortsätt sova du." Säger Nebo "Jag måste springa av mig lite"
Han skrittar ut i skogen och ser att solen börjar komma fram. Den vackra höstskogen ser underbar ut. Han börjar trava längst den smala stigen. Den smala stigen leder till en lite tjockare stig. "Jag vänder om och går tillbaka" tänker han. Nebo travar lungt tillbaka längst den lite tjockare stigen och sedan kommer han in på den smala stigen.
Tjena^^
När Nebo gick så kollade Molly om dom andra har vaknat, det hade dom inte. Molly kände plötsligt en känsla av att hon borde gå åt söder. Hon tänkte väcka dom andra , men nä jag låter dom sova tänkte hon och gav sig av. Hon sprang så snabbt hon kunde åt söder. Hoppas dom andra inte blir oroliga tänkte hon.
Mvh 🐾
Nebo
Han skrittar in i den lilla gläntan och ser att Leeloo och Tuffsen är där. "Men var är Molly?" Mumlar han, tyst för sig själv. "Har hon stuckit hem" frågar han sig själv. "Tamkisse!".
Tjena^^
Molly kände sig lite ensam och rädd där hon gick, utan någon annan . Gjorde jag fel som inte sa något till dom andra, kanska lite men jag kunde inte vänta och min magkänsla brukar ha rätt tänkte hon.
Mvh 🐾
Nebo
Kul, hon har dumpat oss. Aldrig lita på katter mer. Han puffar lätt på fluffbollen och på Leeloo för att se om dom vaknar.
"Hallå?"
Tjena^^
*Leeloo
"huh? Vad är det?" Leeloo tittade sig omkring och upptäckte nebo.
Nebo
"Uh, ja. Jag tror att katten har dumpat oss." Säger Nebo och skrapar med hoven i marken.
"Vad ska vi göra nu?"
Tjena^^
Leeloo
"vet.. Inte…" hon tittade på tuffsen. Och undrade om hon skulle ha något förslag
Nebo
Han kollar dit Leeloo kollar, "Åh nej! Har Molly ätit upp Tuffsen?" Säger han skräckslaget. Medans han lätt flemmar och viftar i luften med framhoven. Nebo spetsar öronen och vinklar dem åt olika håll. "Jag hörde något…."
Tjena^^
Molly
Nu har dom andra säkert vaknat, tänkte hon. Hon saknade dom nya vännerna men tänkte att hon kommer tillbaka snart, om dom kunde acceptera henne igen för säkert var dom sura på henne nu bara dom inte blir alltför sura så går säkert allt bra.
Mvh 🐾
Nebo
Nebo ser en katt tassa in på en stig. "Molly!, Var har du varit?" Gnäggar han lite förvånat. Sedan frågar han oroat, "Du har väll inte ätit upp fluffbollen?"
Tjena^^
Molly
Jag fick bara en lite konstig känsla och tog en promenad, svarade hon på den första frågan. På den andra svarade hon: Det är klart jag inte har! Varför skulle jag har gjort det?
Mvh 🐾
Nebo
"Okej det var bra." Säger Nebo och vinklar öronen. "… För Tuffsen är…." Han skrapar med hoven i marken "…. Borta".
Tjena^^
Leeloo
Leeloo tittar sig omkring. Hon undrar vart tiden tog vägen. Sist hon såg henne var i gropen. Hon kanske var kvar där? Hon gick snabbt dit och ropade "Tuffsen!?" "hallåå??!"
Nebo
"Jag tar en runda och kollar" säger han och travar iväg i rask takt.
Han travar ut på den "stora" vägen och så fortsätter han på den utan att byta till den smalare. Där ser han en tvåbening gående med en transportbur för fluffbollar. Och där inne sitter Tuffsen.
Nebo galopperar det fortaste han kan tillbaka och berättar nyheten.
"Tuffsen…flås…bur…flås….tvåbening…..flås…..fångad…flås.
Tjena^^